Scheiding-Alimentatie-Verkoop Woning

elandalusi
Topic Starter

Scheiding-Alimentatie-Verkoop Woning

#1 , 14 jan 2009 16:57

Dag,

Mijn moeder is aan het scheiden.
De effectieve scheiding is voor eind maart 2009.
Mijn vader is van spaanse origine en werd in maart 2008 verplicht om mijn moeder alimentatie te betalen. Mijn moeder mocht in de echtelijke woning blijven wonen tot de effectieve scheiding.
Mijn vader is na dat vonnis verdwenen, hoogstwaarschijnlijk naar Spanje.
Hij heeft tot op heden 14/01/2009 nog geen alimentatie betaald. Daar mijn moeder niet over voldoende geld beschikt (door geen alimentatie te krijgen) om zelf de lening van het huis verder te betalen heeft de bank ondertussen deurwaarder gestuurd.
Ze beschikt nu nog over een week om iets te ondernemen. Daarna wordt de woning door de bank te koop gezet.

Is dit allemaal correct, volgens het vredegerecht mocht mijn moeder tot aan de scheiding blijven wonen in de echtelijke woning.
Zij is toch ook niet schuldig dat ze geen alimentatie krijgt. Ze zijn bezig met loonbeslag, maar dit duurt blijkbaar langer omdat het loon van mijn vader in spanje wordt gestort.

Is er iemand die ons kan helpen aub.

Alvast bedankt,

Mvg,

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding