voorlopig vonnis

mams
Topic Starter
Berichten: 10

voorlopig vonnis

#1 , 18 mei 2006 17:07

hey , ik had een vraagje
het zit namelijk zo , ik heb een dochtertje van drie uit een vorige relatie wij zijn al twee jaar uiteen en zij ging om de veertien dagen in het weekend naar de papa , verjaarde er iemand bij hem of zo kreeg hij zen dochter altijd mee.nu in februari kreg ik een brief van de rechtbank da hij co ouderschap heeft aangevraagd.ik ga hier niet mee akkoord .nu is er een voorlopig vonnis uitgesproken tot de zaak voorkomt in november, dit vonnis gaat als volgt, zij moet om de veertien dagen naar haar papa van vrijdagavond na school en maandag brengt hij ze terug naar school plus elke woensdag moet ze naar daar tot donderdagochtend.ik vind dit allesbehalve in het belang van het kindje , zo ontstaat er dat ze die week dat ze in het weekend bij hem is moet ze ook die woensdag gaan tot donderdag , woensdag bij papa donderdag een nachtje bij mama en vrijdag terug naar papa , dit is toch geen regeling voor een kind van drie jaar. zijn er eventueel stappen die ik kan ondernemen want ik vind dit absoluut niet kunnen.alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#2 , 19 mei 2006 10:57

Een voorlopig vonnis IS en BLIJFT een vonnis.

Wij kunnen u maar moeilijk vertellen dat vonnissen dienen om met de voeten betreden te worden.

Het is echter zo dat wanneer u een vonnis negeert, u zich bloot stelt aan strafrechterlijke vervolging.

Verder meen ik dat er NIET dient gekeken te worden naar wat belangrijk is voor de moeder, MAAR WAT BELANGRIJK IS VOOR HET KIND. Het kind heeft ONOMSTOTELIJK behoefte aan ZOWEL de MOEDER als de VADER. Ik meen dat u dienvolgens een aantal wraakgevoelens ten aanzien van de vader dient naast u neer te leggen, en de belangen van het kind te laten primeren. Bovendien is het nog altijd zo dat een vonnis NIET gevonnist wordt door jan met de pet, maar door rechters (magistraten) dewelke heus wel weten wat goed of slecht is voor het kind.

mams
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 19 mei 2006 18:09

wel hier ben ik het niet mee eens met u , ik kijk wel degelijk naar de belangen van mijn kind , en voor de rest ,voor de rechter is mijn kind een vreemde hij kent haar niet dus hij kan ook moeilijk inschatten wat een impact dit heeft op haar.dus of dit vonnis zo een goede regeling is betwijfel ik ten zeerste.en op dat van verder dient er niet gekeken te worden naar de belangen van een moeder , nee daar dient niet naar gekeken te worden maar blijkbaar wel naar de belangen van een vader want met deze houden ze blijkbaar wel enorm veel rekening , ik dacht dat vader en moeder gelijk waren maar blijkbaar denkt men daar heel anders over en dit betreur ik ten zeerste.

Reclame

Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#4 , 19 mei 2006 18:47

Dit betreft een typische reactie dewelke ik quasi elke dag te horen krijg.

Wees ervan overtuigd dat kleine kinderen maar al te vaak gebruikt worden als speelbal, teneinde een stukgelopen relatie te wreken.

Wat de rechters betreft, kan ik u meedelen dat rechters dewelke belast worden met zulke dossiers BIJZONDER goed kunnen inschatten wat WEL of NIET GOED is voor een kind.

Weet dat u er ALLE baat bij heeft te denken in functie van het kind.

Ik wens u verder nog veel succes.

Terug naar “Echtscheiding”