Benarde situatie!

Thorson
Topic Starter
Berichten: 3

Benarde situatie!

#1 , 01 jan 2009 20:12

Hallo iedereen,
ik zou mij graag informeren.Het is het volgende.Gedurende een 3tal jaar, heb ik huwelijks problemen.De situatie is kort samengevat, wij wonen op 50m van mijn schoonouders. Waar mijn echtgenote werkt als zelfstandig helpster. Ze heeft ook de eerste 10 jaar niet gewerkt, om te kunnen instaan voor onze kinderen,qua opvang. Dit is en was haar keuze,zoals dit ook is om bij haar ouders te werken. Nu is de verstandhouding heel verslecht, mede door toedoen van mijn schoonouders.Mijn echtgenote, en schoonouders hebben hierbij ook mijn kinderen tegen mij opgezet.Waarbij mijn oudste dochter,nogal kort uit de hoek komt,tegen mij haar vader.Gesteund door haar moeder,en grootmoeder.Nu ik hoopte sedert een lange tijd,om als volwassen mensen,uit deze toestand te geraken. En op een avond had ik een conflict met mijn rebelse dochter,na haar proberen mondeling te kalmeren,zonder succes.Heb ik haar een slag op haar achterwerk verkocht(met open hand).Om kort op de bal te spelen,heeft mijn schoonmoeder, school zo ver gekregen,om een klacht tegen mij in te dienen.Dus zij en school heeft een klacht tegen mij ingediend.Met een verklaring van de dokter,die een blauwe plek op haar bil vaststelde.Met de verklaring van twee kinderen, en hun moeder. Werd ik opgehaald, door de politie,voorgebracht bij de onderzoeksrechter. Die zelfde avond bijna in de gevangenis gegooid,ware het niet dat ik een tegenvoorstel deed,om bij mijn moeder te logeren.Ondertussen,ben ik 3maanden mijn huis uitgezet,heb ik verbod om mijn kinderen te zien. Word alle contact van mijn familie naar de kinderen toe,ontzegd,door mijn echtgenote. Als ik kleren wil gaan ophalen,leg ze dit in het tuinhuis.Ik ben heel teleurgesteld, door heel ons rechtssysteem.Ik heb geen strafblad,nooit een klacht gehad van slagen en verwondingen. Heb altijd mijn plichten serieus genomen.Ben niet de tiran dat ze mij afdoen. Dit is opgezet spel naar mijn toe, van mijn schoonouders, en echtgenote. Ondertussen heeft ze vernomen, dat de situatie vlot verloopt, naar het justitie huis toe. En heeft ze een echtscheiding in EOO geëist bij bewezen recht. Ondanks dat de periode van 3maanden nog niet afgelopen is,en hierop ook nog geen uitspraak is. Ze eist,€1075,onderhoudsgeld,+alimentatie,ook vruchtgebruik van de woning,en verbod voor mij,om ook maar in de buurt te komen.Gebaseerd op de pv's,van mijn 2kinderen en haar. Met enige bewijs,een doktersattest,die schreef de kinderen moeten beschermd worden tegen de vader.Die mij zelfs nog nooit heeft gezien.Dat is straf.Hoe kan een mens de duivel aangedaan worden,amai. Wat een wereld,ik verwacht nu ook geen pluim,maar dit is buiten alle proporties . Graag hierop reactie,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa
Berichten: 818

#2 , 03 jan 2009 01:02

juridisch kan ik je niet helpen, maar ik wens je alvast sterkte toe. Dit moet wel heel moeilijk voor je zijn. Misschien zijn andere mensen op het forum beter op de hoogte

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#3 , 03 jan 2009 08:09

Dit is geen goed scheidingsverloop.
Vaak is dit pas het begin van een jarenlange ellendige en dure procedurehel. Het gerechtelijk apparaat en zijn medewerkers zuigen het geld weg van de kinderen en in dit soort van situaties zet men de ouders als kat en hond tegen elkaar op. Dit kan niet goed zijn voor de kinderen.

Hier zou een einde moeten aankomen en dat kan het best als alle actoren samenwerken en vijandschappelijk ouderschap ontmoedigen. Natuurlijk zijn kinderen verwonden niet het juiste middel en duidelijk mag zijn dat dit op juridisch vlak een deur openzet. Misbruik maken om de situaties buiten proporties te trekken wordt haast nooit bestraft, wel integendeel.

Het is complexe problematiek, maar het geheel van het gerechtelijk apparaat werkt veel te vaak ronduit vernietigend voor de goede vrede tussen de ouders en het welzijn van de kinderen.

http://joepzander.wordpress.com/2008/12 ... dingsziek/

RR

Reclame

3399AAaa
Berichten: 818

#4 , 03 jan 2009 17:51

vooreerst: de afwezige ouder heeft niet altijd ongelijk

u dient twee periodes te onderscheiden:
1/ zolang u nog getrouwd bent = totdat het vonnis van echtscheiding in kracht van gewijsde is gegaan
2/ de periode daarna

1/ in die periode geldt nog een solidariteitsplicht betreffende de persoon, dwz elke partner is hulpplicht verschuldigd aan elkaar en het gezin. zodoende bepaalt men onderhoudsgelden en genot op de woning enz.

nu is het wel zo dat bij de bepaling van onderhoudsgeld alleszins meegerekend wordt: het feit dat ze zelf een inkomen heeft en het feit dat zij het genot zou hebben van de woning, ook wie de hyp. lening afbetaalt, enz.). vanaf de dag van inleiding van de echtscheiding stopt het bestaan van het gemeenschappelijk vermogen (ingeval van huwelijk onder wettelijk stelsel, niet bij scheiding goederen) en bent u in onverdeeldheid, dwz dat u vanaf dan elk een eigen vermogen heeft.

de hulpplicht - wat betreft de persoon - bestaat nog voort tot het vonnis van echtscheiding in kracht van gewijsde is gegaan (dwz dat alle middelen zoals beroep zijn uitgeput) (de hulpplicht valt onder de primaire regels van het huwelijk = art. 212 en volgende van het burgerlijk wetboek)

zorg ervoor dat u zoveel mogelijk argumenten heeft om hetgeen zij vraagt naar beneden te halen tot een redelijk niveau, dwz het niveau dat neerkomt op de helft van wat u genoot tijdens uw huwelijk. Ieder de helft is toch niks te veel, dunkt me. (hou wel rekening met zaken die eventueel ingevolge bv schenking of voorhuwelijks goed eigen zijn aan één van jullie).

2/ na die periode houdt de solidariteit op. onderhoudsgelden worden herbekeken en de goederen uit het huwelijk zullen worden vereffend en verdeeld. de persoon die het huis blijft bewonen is in principe huur verschuldigd aan de andere persoon (je moet het zelf wel vragen).

simonjo
Berichten: 285

#5 , 03 jan 2009 18:54

Haar inkomen bewijzen zal best wel moeilijk zijn, ik zou alvast zoveel mogelijk belastingaangiftes / financiele bewijzen in veiligheid brengen of copieren vooraleer ze verdwenen zijn.

Nunkifrutzz
Berichten: 50

#6 , 04 jan 2009 13:33

Alvast veel sterkte,

Toch even vermelden dat het alimentatiegeld volgens art. 301 B.W. nooit meer dan 30 % van het inkomen van de verschuldigde partij mag bedragen. En dit bedrag valt samen met de alimentatie die verschuldigd is voor de kinderen. Indien dit bedrag indexeerbaar is kan ook nooit de volle 30 % toegekend worden.
Indien de woning op beider naam staat kan u na de feitelijke scheiding huur vragen voor uw deel, en nadien vragen om uw deel uit te kopen.

Nunkifrutzz

Franciscus
Berichten: 38603

#7 , 05 jan 2009 20:30

je hebt een strafprocedure lopen in kader van een IFG aangifte -
de onderzoeksrechter heeft voorwaarden opgelegd - dit is geen straf maar is bedoeld om partijen af te koelen - mogelijkheden te bieden om de zaak terug te bekijken

uw echtscheiding is totaal iets anders alleen zal men van het IFG dossier gebruik maken om ....

U dient zo snel mogelijk een advocaat te nemen om de zaak op te volgen - wat uw echtgenote vraagt - vragen staat vrij - daar niet emotioneel door
worden

zijn er in het verleden nog feiten geweest die resulteerden in een PV??

U kan altijd vragen in de echtscheidingsprocedure om een bemiddelaar aan te stellen

in het IFG dossier - alle voorwaarden naleven - desnoods zelf voorstellen in therapie te gaan en dit ook voor te stellen om dat te doen met de echtgenote en de kinderen om de zaak uit te klaren - steeds uw bereidheid tot medewerken tonen en redelijke voorstellen doen - dat de tegenpartij dan niet wil ... dat is hun probleem

citroentje
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#8 , 06 jan 2009 21:53

rechtssysteem in belgie heb ik ook vragen bij.
Je kind een tik op de konnt geven mag niet of je bent strafbaar,komaan zeg ze gaan daar niet dood van en als dit maar 1 keer gebeurt in een jaar tijd vind ik niet dat ze kunnen zeggen dat het mishandeling is van het kind.

Hoe doen sommige kinderen tegen de ouders mag dat wel.
Als ouder pesten ze soms het bloed van onder je nagels en wat mag je dan nog doen NIETS oa jawel je zou nog moeten dank u wel zeggen.

Ben er mee akkoord dat kinderen moeten beschermd worden maar er moet een grens zijn.

Terug naar “Echtscheiding”