uitkopen woning

Brumby
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

uitkopen woning

#1 , 17 apr 2021 18:16

Hallo, mijn ex en ik wonen nog in onze eigen woning. Er was afgesproken dat ik, afhankelijk van de schatting, hem zou uitkopen. Bij te hoge waarde van het huis zal het verkocht worden. Nu wil hij plots niet meer meewerken, wil liever zo in miserie verder blijven leven. Voor mij en de kinderen is het genoeg geweest. Stap 1 zou zijn om het huis te laten schatten. Daar wil hij nu niets meer van weten. Welke (juridische) stappen kan ik zetten om de verkoop door te laten gaan? Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 apr 2021 19:19

Was u gehuwd? Is de echtscheiding uitgesproken? Werd een notaris aangesteld voor de vereffening en verdeling?
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Brumby
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 apr 2021 11:48

Nee, wij zijn feitelijk samenwonend. Wel info gevraagd aan notaris. Wij zouden nu een bedrag voor uitkoop moeten overeenkomen en dat bij de notaris gaan vastleggen. Maar ex werkt hierin niet mee. Het enige dat ik nog kan doen is zelf een schatter laten komen.

Reclame

iota
Berichten: 830

#4 , 18 apr 2021 13:01

U kan enkel juridische stappen zetten om het huis openbaar te laten verkopen. Uw ex ermee laten instemmen dat het aan u wordt verkocht, is juridisch niet afdwingbaar.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 apr 2021 13:53

Belangrijk is wat de aankoopakte eventueel bepaalt over uit onverdeeldheid treden.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Brumby
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 apr 2021 16:20

Bedankt. Hoe zet ik de eerste stappen om een openbare verkoop af te dwingen? Ik dacht dat dit vroeger via het vredegerecht ging?

Terug naar “Echtscheiding”