Co ouderschap

Rietpetiet
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Co ouderschap

#1 , 17 apr 2021 15:26

We hebben een co-ouderschap vonnis van zoon met fiscaal ten laste van hem. Mijn zoon is in 2015 18 jaar geworden en wil weten of dit vonnis dan teniet is? Krijg vereenvoudigde aangifte en hij staat sinds zijn 18 nu ten laste van mij en hij woont ook volledig bij mij, blijkbaar hebben we dus allebei hem ten laste gezet. Stopt het vonnis op 18 of niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 17 apr 2021 17:23

Nu uw zoon meerderjarig is, kan hij zelf kiezen waar hij woont. Er is dus geen verplicht verblijfsco-ouderschap meer. Indien hij ervoor kiest om voltijds bij één ouder te verblijven (en hij studeert nog), zou het logisch kunnen zijn dat die ouder dan ook de fiscale tenlasteneming kan genieten. Maar dat moeten de ouders dan wel samen afspreken, hoe worden de kosten verder gedragen, wie ontvangt de kinderbijslag. als u het daar niet over eens raakt, zou je eigenlijk verder het oorspronkelijk vonnis moeten volgen. Vaak denken ouders wanneer ze scheiden niet aan de toekomstige (mogelijke) situatie na de meerderjarigheid van nog studerende kinderen die hun verblijfsregeling wensen te wijzigen. Het zou niet slecht zijn dit ook in het EOT of vonnis te verwoorden hoe de financiën dan verdeeld worden

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”