ONDERHOUDSGELD VOOR MOEDER

BEATLE
Topic Starter

ONDERHOUDSGELD VOOR MOEDER

#1 , 19 dec 2008 11:52

EEN VRAAGJE?
IK HEB AL JAREN GEEN CONTACT MEER MET MIJN MOEDER OMWILLE VAN HAAR LEVENSGEZEL. DIE IS NU ENIGE TIJD OVERLEDEN. NU KRIJG IK TELEFOON VAN VRIENDEN VAN MIJN MOEDER DAT ZE NAAR EEN RUSTHUIS WIL. NU BEN IK BANG DAT IK MOET OPDRAAIEN VOOR DE KOSTEN. IK HEB HAAR AL JAREN NIET MEER GEZIEN OF GESPROKEN.
BEN IK VERPLICHT OM ONDERHOUDSGELD DAN TE BETALEN?
WAAR KAN IK TERECHT?
BEDANKT

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 20 dec 2008 17:31

Indien ooit uw moeder in een rusthuis terecht komt en zij is niet in staat om de facturen te betalen , wordt eerst en vooral het OCMW van haar gemeente ingeschakeld. Die gaan daarna onderzoeken of er iemand onderhoudsplichtig is. Zo zullen zij bij U terecht komen.
U verklaart hen dan best de situatie die U hier hebt vermeld : hoe jullie relatie er eigenlijk geen meer is. Bij de meeste gemeenten zal men U dan wegens 'billijkheidsredenen' ontslaan van enige bijdrage. Ik ga er vanuit dat U niets zal moeten betalen , na een grondige controle.
Indien U niet vrijgesteld zouddt worden , is uw bijdrage afhankelijk van uw inkomen en gezinssituatie.

Op deze plek kan je meer uitleg vinden met een barema.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”