Dochter komt terug

sebolu81
Topic Starter

Dochter komt terug

#1 , 10 dec 2008 21:06

Een 8-tal jaar geleden zijn mijn ex en ik gescheiden. Na vele discussies werd het rechtbank van eerste aanleg. Gezamelijk ouderlijk gezag maar met hoofdverblijfplaats bij haar alsook onderhoudsgeld en kinderbijslag voor haar . Ik kreeg om de 14 dagen omgangsrecht. Nu is mijn dochter die ondertussen bijna 16 is geworden terug bij mij komen wonen.Ik heb nu wel geen onderhoudsgeld meer betaald deze maand maar de kinderbijslag komt nog steeds bij haar toe. Moeten wij nu terug naar de rechtbank om dit vonnis aan te passen ?Of om haar domicilie aan te passen zodat ik het kindergeld ontvang. Volgens mijn advocaat wel. :?:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 10 dec 2008 21:09

Als er ruimte is voor communicatie zou ik dit onderling proberen te regelen, eventueel met behulp van een bemiddelaar in familiezaken. Als jullie onderling een document kunnen opmaken, zie ik niet in waarom de rechtbank zou nodig zijn. Probeer het voor iedereen eerlijk te houden.

Als uw ex echter niet akkoord wil gaan met de nieuwe regeling en niet meewerkt qua kindergeld e.d., dan zal u inderdaad naar de rechtbank moeten.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Fabi

#3 , 10 dec 2008 21:12

Hallo, tof dat ze voor je kiest, je moet idd naar de gemeente haar laten inschrijven en dan es bellen naar de kinderbijslag, dit komt in orde van zodra ze ingeschreven is en ze het ontvangen hebben, nu moet mama wel onderhoudsboijdrage betalen indien ze draagkracht heeft natuurlijk! Dit is via het gerecht!
Groetjes en veel succes

Reclame

mapleleiah

#4 , 10 dec 2008 21:19

Hallo, tof dat ze voor je kiest, je moet idd naar de gemeente haar laten inschrijven en dan es bellen naar de kinderbijslag, dit komt in orde van zodra ze ingeschreven is en ze het ontvangen hebben, nu moet mama wel onderhoudsboijdrage betalen indien ze draagkracht heeft natuurlijk! Dit is via het gerecht!
Groetjes en veel succes
Moet dit ECHT via het gerecht, ook als de partijen onderling kunnen overeenkomen?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

sebolu81
Topic Starter

#5 , 12 dec 2008 20:53

Bedankt alvast voor jullie reacties maar mijn advocaat beweerd dat het via de rechtbank moet omdat er een vonnis is van de rechtbank, en omdat dat vonnis nu moet aangepast worden. Indien we nu zouden overeen komen dat ik geen onderhoudsgeld meer moet betalen en mijn ex gaat binnen 5 jaar naar de rechtbank dan kan ze het onderhoudsgeld vorderen van die 5 jaar aldus mijn advocaat.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 dec 2008 12:30

advocaat heeft overschot van gelijk.

Terug naar “Echtscheiding”