Domicilie partner in eigen woonst

Dadu1979
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Domicilie partner in eigen woonst

#1 , 15 apr 2021 07:59

Hallo iedereen,

Ik beschik over een koopwoning die enkel op mijn naam geregistreerd staat.

Mijn partner woont bij mij, heeft zijn domiciliëring op dit adres staan en we hebben een kind samen.

Ondertussen zijn er wat spanningen die hoog oplopen enkele maanden. Aan zijn gedrag vermoed ik drugs en alcohol.

Hij woont voorlopig bij zijn ouders terug, maar eist toegang tot de woning omdat zijn domiciliëring hier nog staat.
Ook heeft hij nog altijd een sleutel die hij weigert af te geven. En de laatste 2 weken wordt er al eens een duw en trek gegeven.

Het contract samenwonen heb ik al eenzijdig opgezegd op de gemeente.

Hoe kan ik dit aanpakken om hem toegang te weigeren? Er is voorlopig nog geen aangifte gedaan bij de politie.

Sloten veranderen?
Want zijn kind woont ook nog hier?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 15 apr 2021 10:24

Als u tamelijk zeker bent van drugs/drankgebruik en agressief gedrag, laat u PV opmaken bij de politie. U heeft een jong kind in huis en de overmatig drug/drankgebruik + agressief gedrag van een aanwezige brengt het kind zowel fysisch als psychisch in gevaar. Het is dus zelfs uw plicht hiervan een PV te laten opstellen. In dat geval voert het parket zelf een onderzoek om de integriteit van uw kind te beschermen. Een eerste maatregel kan zijn dat de persoon zich niet meer in uw woning mag begeven. Geef bij de opmaak van het PV wel uitdrukkelijk mee dat u wenst dat de vader en zijn kind onder begeleiding toezicht wel contact kunnen hebben op een neutrale plaats. Vermeld ook dat de vader bij zijn ouders woont en niet meer bij u. Na politievaststelling kan hij dan ook op uw adres uitgeschreven worden.

BloodNight
Berichten: 621

#3 , 15 apr 2021 10:43

Als u tamelijk zeker bent van drugs/drankgebruik en agressief gedrag, laat u PV opmaken bij de politie. U heeft een jong kind in huis en de overmatig drug/drankgebruik + agressief gedrag van een aanwezige brengt het kind zowel fysisch als psychisch in gevaar. Het is dus zelfs uw plicht hiervan een PV te laten opstellen. In dat geval voert het parket zelf een onderzoek om de integriteit van uw kind te beschermen. Een eerste maatregel kan zijn dat de persoon zich niet meer in uw woning mag begeven. Geef bij de opmaak van het PV wel uitdrukkelijk mee dat u wenst dat de vader en zijn kind onder begeleiding toezicht wel contact kunnen hebben op een neutrale plaats. Vermeld ook dat de vader bij zijn ouders woont en niet meer bij u. Na politievaststelling kan hij dan ook op uw adres uitgeschreven worden.
Idd PV voor slagen laten opstellen echter is dit geen snelle oplossing. Reken op 3 maanden voordat het pv bij het parket ligt. Ondertussen kan en mag uw (ex)-partner de woning nog binnen. Idem met de schrapping van het adres. Het is voor uw (ex)-partner perfect toegestaan om gewoon naar huis te komen en daar ook te blijven. Zolang er geen nieuwe gevallen van geweld zijn zal de politie hier niets aan kunnen doen.
U kan best een advocaat nemen en naar de rechtbank gaan voor voorlopige en dringende maatregelen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 15 apr 2021 11:37

Inderdaad best beide pistes volgen.
Dus in uw geval start best met een advocaat en die zal dan wel zeggen welk de beste stappen zijn.
Een en ander kan gebruikt worden in de verdere procedure ongeacht correctioneel voor de slagen en familierechtbank voor omgangsrecht.

U hoeft persoon enkel bij u te laten schrappen - gebeurd na een administratieve Akte en een PV wegens geen gekend adres door College van Burgemeester en Schepenen en PV is voor inbreuk bevolking. Gezien u niet moet weten waar hij woont is dat dus een AACB . Hij heeft dan geen adres meer met alle gevolgen van dien.
Pas nadat hij is afgeschreven (zie hierboven) mag en kan hij niet meer binnen.
Niets belet u andere sloten te steken maar niets belet hem zolang ingeschreven de sloten te laten uitboren om binnen te komen.......

Terug naar “Echtscheiding”