Echtscheiding

DCX1h
Topic Starter
Berichten: 5

Echtscheiding

#1 , 02 mei 2006 18:52

Mijn broer is 1 jaar geleden hertrouwd onder stelsel 'gemeenschap van goederen'. Hij was eigenaar van een zeer mooi appartement en zij is eigenares van een woning. Het koppel is eigenlijk vrijwel onmiddellijk begonnen met het bouwen van een nieuwe woning (nieuwe start). Mijn broer heeft zijn appartement verkocht en heeft dit geld volledig ge?nvesteerd in de nieuwe bouw (aankoop grond en begin bouwwerken). U voelt het reeds aankomen natuurlijk op het moment dat zij haar inbreng moest gaan doen gingen de poppen aan het dansen en wilde ze haar huis niet meer verkopen. Resultaat is nu een op handen zijnde 'vecht'scheiding en een bouw die stil ligt. Nu reeds zegt zijn vrouw dat zij nooit akkoord zal gaan met een scheiding en/of verkoop van woning.
Kan u mijn broer aanraden wat nu te doen, al zijn geld zit nu in die bouw en hij heeft nu natuuurlijk zo goed als geen liquid geld meer ? Scheiding met onderlinge toestemming is ook niet mogelijk mits geen 2 jaar gehuwd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 04 mei 2006 12:51

Uw broer kan de echtscheiding vorderen op basis van Art. 231 Burgerlijk wetboek. Het niet nakomen van een dergelijke overeenkomst is een 'Grove Belediging'.

http://www.law.kuleuven.be/jura/32n1/pignolet.htm

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”