Inschrijven op nieuw adres + personenwagen

MTASN
Topic Starter
Berichten: 21
Locatie: O-Vl

Inschrijven op nieuw adres + personenwagen

#1 , 09 nov 2008 11:56

Hallo,

Wij zijn begonnen met het inhoudelijk voorbereiden van een EOT...
Twee praktische vraagjes in de tussenperiode tot definitieve akte/notaris/rechtbank

- mag ik me ondertussen al elders domiciliëren (als mijn bijna ex-echtgenote daar zelfs geen probleem mee heeft)
- hoe regelen we het nu al dat de personenwagen die op mijn naam staat op haar naam wordt overgedragen (ifv autobelasting, verzekering,...)?

Groeten en bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar
Berichten: 297
Locatie: West-Vlaanderen

#2 , 09 nov 2008 12:41

Ja, je mag je domicilie-adres al veranderen.

Wat de auto betreft, neem contact op met jullie verzekeringsmakelaar om de papieren ivm de auto aan te passen. Het formulier overdracht polis dient ingevuld te worden en via het roze formulier kan je de overdracht van de nummerplaten aanvragen. Het formulier is te bekomen via de verzekeringsmakelaar. Bij dit formulier dient bij de opmerkingen vermeld te worden “overdracht op naam van de echtgeno(o)t(e) + naam van degene op wiens naam de nummerplaten stonden + diens handtekening + diens rijksregisternummer”. Het origineel inschrijvingsbewijs + een huwelijksattest (maximum 14 dagen oud) dient meegestuurd te worden.

MTASN
Topic Starter
Berichten: 21
Locatie: O-Vl

#3 , 09 nov 2008 17:55

thanks voor de snelle en nuttige reactie!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”