raak ik dan nooit gescheiden?!?

roos
Topic Starter
Berichten: 14

raak ik dan nooit gescheiden?!?

#1 , 02 mei 2006 11:04

Beste

Ik heb reeds in 2001 voor een eerste keer na jaren van geweld voorlopige regelingen aangevraagd, heb dan onmiddellijk het exclusieve hoederecht over de 2 kinderen verkregen en een klassieke omgangsregeling.

De voorlopige regelingen zijn ondertussen al 3 keer aangepast, bezoekrecht is nu een minimum van 2u per mnd in de bezoekruimte. Mijn grootste zorg is dat de echtscheidingsprocedure nog steeds niet ingeleid is. Ex probeert dit op alle mogelijke wijzen tegen te houden, hij is onlangs voor de zevende keer van raadsman veranderd...

Er is een verleden van geweldpleging, manipulatie en stalking. Ex-partner is ondertussen via correctionele rechtbank al 2 keer veroordeeld, eerste keer in 2002 voor bedreigingen (2 jaar probatie), bijna een jaar geleden voor belaging (8 mnd met uitstel en een probatie van 5 jaar). Hij doet echter gewoon verder met zijn bedreigingen en stalking, ook via de kinderen en zelfs tijdens het begeleid bezoek. Ik leg hier telkens klacht van neer, met zoveel mogelijk bewijsmateriaal, en ben er van overtuigd dat hij hier uiteindelijk wel weer voor zal moeten voorkomen, maar dat is mijn grootste zorg niet...

Ik wil gewoon gescheiden raken...en vraag me af hoe lang hij dit nog kan trekken

noot: ondertussen heb ik het financieel erg krap door gerechtskosten, terwijl ex recht heeft op een pro deo, betaalt ook zijn onderhoudsgeld niet...

groetjes
roos

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Diogenes
Berichten: 74
Locatie: Gent
Contacteer: Website

#2 , 02 mei 2006 11:13

Mijn grootste zorg is dat de echtscheidingsprocedure nog steeds niet ingeleid is. Ex probeert dit op alle mogelijke wijzen tegen te houden, hij is onlangs voor de zevende keer van raadsman veranderd...
Indien de echtscheidingsprocedure nog niet is ingeleid, ligt de verantwoordelijkheid hiervan bij uw advocaat. Of uw ex nu 7 keer of 100 keer van raadsman verandert, maakt niets uit.

Ik raad dan ook aan uw advocaat aan te sporen de echtscheidingsprocedure op te starten en desnoods met een 747 (conclusietermijnen) de zaak te laten vooruitgaan.
Laatst gewijzigd door Diogenes op 02 mei 2006 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 02 mei 2006 11:17

En komt U niet aanmerking voor gartis/gedeeltelijk kosteloze rechtsbijstand?

Hier de inkomensgrenzen :

http://www.advocaat.be/page.aspx?pId=58 ... c=0&mIdd=0

Reclame

roos
Topic Starter
Berichten: 14

#4 , 02 mei 2006 11:39

dank voor de erg snelle reacties

Het is wat moeilijk om het ganse verhaal correct te schetsen in het kort, maar toch nog vermelden dat de vertraging ook deels te wijten is aan het feit dat we gewacht hebben op de uitspraak van de correctionele om verder te gaan met de echtscheidingszaak ('schuld' is nu reeds bewezen).
Voor mij maakt het niet uit of ex zijn schuld nog eens bevestigd wordt of niet, ook de alimentatie hoef ik niet, ik wil gewoon dat de echtscheiding erdoor komt, maar blijkbaar zou een echtscheiding op basis van +2j feitelijke scheiding de zaak ook niet versnellen..

Denk dat ik het niet juist had uitgedrukt eerder: de echtscheiding is ingeleid maar er is nog geen datum bekend. Tegenpartij was eerst akkoord met echtscheiding op zich en zou enkel het hoederecht betwisten, maar daar zijn ze ondertussen op teruggekomen. Volgens advocaat haalt een 747 niets uit qua termijnen en is een uitspraak pas tegen oktober te verwachten..

Mijn netto inkomen ligt 200 euro boven de maximumgrens (2 kids ten laste), komt overeen met het bedrag dat ik maandelijks vooraf betaal aan advocaat.

Ondertussen is er ook nog de continue stalking (dagelijks), die ook veel energie en tijd (nachten) opslorpt...maar dat is ondertussen een automatisme geworden ;-)

thx
roos

Diogenes
Berichten: 74
Locatie: Gent
Contacteer: Website

#5 , 02 mei 2006 11:55

Denk dat ik het niet juist had uitgedrukt eerder: de echtscheiding is ingeleid maar er is nog geen datum bekend. Tegenpartij was eerst akkoord met echtscheiding op zich en zou enkel het hoederecht betwisten, maar daar zijn ze ondertussen op teruggekomen. Volgens advocaat haalt een 747 niets uit qua termijnen en is een uitspraak pas tegen oktober te verwachten..
Ik volg U niet goed. Is er al een rechtsdag bepaald? Is de zaak al in beraad genomen?

Indien niet, haalt een 747 weldegelijk iets uit en bekomt u bovendien een pleitdatum waarop de zaak in beraad genomen wordt.

Bovendien begrijp ik niet goed wat uw vraag dan wel eigenlijk is. Blijkbaar heeft u uw advocaat hierover al aangesproken en ik veronderstel toch dat hij/zij u hierover beter kan informeren.

roos
Topic Starter
Berichten: 14

#6 , 02 mei 2006 16:13

Ik volg U niet goed. Is er al een rechtsdag bepaald? Is de zaak al in beraad genomen?

Indien niet, haalt een 747 weldegelijk iets uit en bekomt u bovendien een pleitdatum waarop de zaak in beraad genomen wordt.

Bovendien begrijp ik niet goed wat uw vraag dan wel eigenlijk is. Blijkbaar heeft u uw advocaat hierover al aangesproken en ik veronderstel toch dat hij/zij u hierover beter kan informeren.
Er was reeds een rechtsdag bepaald maar die is uitgesteld wegens een onvolledigheid van het dosier. Er is ondertussen nog geen nieuwe datum. Mijn hoofdvraag is of iemand kan inschatten hoe lang een zaak die met opzet uitgesteld wordt kan blijven aanslepen.

Ik heb ondertussen ook contact opgenomen met mijn advocaat, en nu begrijp ik ook waarom een 747 niet meer haalbaar was.

Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#7 , 02 mei 2006 16:46

Neem opnieuw contact met uw raadsman en vraag hem hoe lang de zaak nog kan aanmodderen.

Wij menen dat hij de man is dit u daarop een zo correct mogelijk antwoord kan geven.

U zal willen begrijpen dat wij zonder kennis van het dossier genomen te hebben zulks onmogelijk kunnen voorspellen.

Terug naar “Echtscheiding”