ivm met mijn dochterke

orcatjelief
Topic Starter

ivm met mijn dochterke

#1 , 07 nov 2008 12:02

mijn dochterke is nu negen maanden jong en haar vader heeft haar herkend dus sta ze op zijn naam
wij hebben overeenkomst op papier dat hij maandelijks 200 euro in de maand wil betalen
nu is probleem ik heb al negen maanden niks ontvangen van afgesproken onderwerp die op papier sta bij mijne advokaat
binnen kort komt voor
mijne advokaat ga met terug werkend kracht voor onderhoudsgeld plus tussen komst van ziektekosten en kinderopvang
maar de vader blijf weigeren probleem is hij heeft geen vaste woonst nergens is hij ingeschreven waar hij verblijft
hij woon bij zijn vader op studio waar geen kamers aan zijn slapen in de zetel
wat zijn mijn rechten is in belang van mijn dochterke
want hij heeft niks voor mijn dochterke bij hem op de studio plus zijn vader zwaar aan de drank zit
wat moe ik doen
plus ik al vele pv heb van stalking van op gsm word ik contact bedreigd en zo :? :? :?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 nov 2008 15:57

mijn dochterke is nu negen maanden jong en haar vader heeft haar herkend dus sta ze op zijn naam
wij hebben overeenkomst op papier dat hij maandelijks 200 euro in de maand wil betallen
nu is probleem ik heb al negen maanden niks ontvangen van afgesproken onderwerp die op papier sta bij mijne advokaat
binnen kort komt voor
mijne advokaat ga met treug werkend kracht voor onder houdsgeld plus tussen komst van ziekekosten en kinderopvang
maar de vader blijf weigeren probleem is hij heeft geen vaste woonst nergens is hij ingeschreven waar hij verblijft
hij woon bij zijn vader op studio waar geen kamers aan zijn slapen in de zetel
wat zijn mijn rechten is in belang van mijn dochterke
want hij heeft niks voor mijn dochterke bij hem op de studio plus zijn vader zwaar aan de drank zit
wat moe ik doen
plus ik al vele pv heb van stalking van op gsm word ik contact bedreigd en zo :? :? :?
Je bent goed bezig door een advocaat te nemen.

Bewaar alle bewijzen van die stalking, zelfs al is er al een PV van. Bepaalde details kunnen immers belangrijk zijn.

Ik vrees dat het voor de rest vooral afwachten is. Ik vermoed dat jullie niet (nooit) getrouwd zijn?

j.demoor

#3 , 11 nov 2008 10:13

“Art.1320.De vorderingen tot toekenning, verhoging, verlaging of afschaffing van de uitkering tot levensonderhoud kunnen worden ingesteld bij een verzoekschrift, dat de eiser persoonlijk of door zijn advocaat aan de rechter moet aanbieden.”(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).

U kan de vrederechter verzoeken uw onderlinge overeenkomst te homologeren of zelf een beslissing te treffen inzake onderhoudsgeld. In beide gevallen bekomt u een uitvoerbare titel waarmee u beslag kan leggen op de inkomsten van de vader

Het verzoekschrift ex art.1320-1322 Ger.W. is ‘op tegenspraak’ overeenkomstig art.1034bis-sexies Ger.W. Zie daartoe: http://www.Vredegerecht.be > Formulieren of ga naar de griffie en vragen daartoe een papieren formulier. U kan dit verzoekschrift in principe indienen zonder advocaat. Desnoods kopieert u de tekst van art.1034ter Ger.W. en gebruikt u deze als invulformulier.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 nov 2008 18:20

hou er wel rekening mee dat gezien hij het kind erkend heeft hij ook omgangsrecht en co-ouderschap kan opeisen. Het betalen van onderhoudsgeld voor zijn kind heeft daar niets mee te maken

Rebel-with-a-cause

#5 , 15 nov 2008 20:01

hou er wel rekening mee dat gezien hij het kind erkend heeft hij ook omgangsrecht en co-ouderschap kan opeisen. Het betalen van onderhoudsgeld voor zijn kind heeft daar niets mee te maken
Dat is wel juist, het ene staat los van het andere maar omgangsrecht/co-ouderschap zonder daarnaast een financiële verantwoordelijkheid komt eigenlijk bijna niet voor.

Terug naar “Echtscheiding”