jeugdrechter

iota
Berichten: 830

Re: jeugdrechter

#16 , 11 apr 2021 20:36

Al zijn er in de kinderpsychiatrie lange wachtlijsten, dus dat is niet meteen een oplossing voor volgende week.
Momenteel zit er niet veel anders op dan de situatie aan te kijken, gezien het vonnis.

Maar wat bedoelt u met zware gevolgen? Bent u bang dat uw kind zichzelf iets zou kunnen aandoen omdat het de situatie met school en vader niet aankan?
Dan zou ik eerlijk gezegd gaan voor een crisisopname in de kinderpsychiatrie, al lukt ook dat niet altijd vanwege plaatsgebrek.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rusty-Star1
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#17 , 11 apr 2021 20:50

een opname gaat het kind niet helpen, het enige wat het kind nodig heeft is de moeder want daar voelt het kind zich veilig bij en niet bij zijn vader en zeker niet in een opname en op school.

iota
Berichten: 830

#18 , 11 apr 2021 21:04

Kan zijn, maar u hebt de rechter daar niet van kunnen overtuigen, want er is een vonnis dat het kind naar school en naar de vader moet.
Dus zal u toch de nodige hulp moeten inschakelen in de hoop een andere uitkomst te bekomen, als het klopt dat school en vader een groot probleem zijn en de rechtbank dit verkeerd ziet.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#19 , 11 apr 2021 21:13

Ja, inderdaad waarom zou de moeder alleen een oplossing zijn?
We kennen uiteraard de situatie niet maar gezien mijn ervaring met tientallen soortgelijke situaties heb ik toch mijn bedenkingen.
Maar alles kan daar ben ik me meer dan bewust van.

LeenW
Berichten: 12818

#20 , 11 apr 2021 22:18

een opname gaat het kind niet helpen, het enige wat het kind nodig heeft is de moeder want daar voelt het kind zich veilig bij en niet bij zijn vader en zeker niet in een opname en op school.
Dat is niet aan u om daarover te oordelen, want u bent betrokken partij. Laat zoiets over aan de deskundigen (zoals reeds eerder gezegd in deze topic).

Rusty-Star1
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#21 , 11 apr 2021 23:09

nogmaals het kind heeft stress van naar zijn VADER te moeten gaan en stress/trauwmas van SCHOOL en het kind voelt zich 100% veilig en goed bij haar MOEDER en het kind kan NIET slapen en heeft geen rust daardoor blijft het wakker vanwege de STRESS er moet een uitweg zijn dit kan niet anders anders maak je het leven van een kind zuur en maak je het kind ongelukkig omdat ze NIET begrepen worden en dat de moeder het juist WEL onder controle heeft en niet de vader.
Laatst gewijzigd door Rusty-Star1 op 11 apr 2021 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

eylis
Berichten: 8837

#22 , 11 apr 2021 23:25

Is er met een psychiater reeds overlegd mbt. de mogelijke aanpak voor ASS en de stress-problematiek? Ik vermoed dat dit nog niet het geval is. want u gebruikt de term "trauma" in verband met de school en dat is onwaarschijnlijk dat dit de diagnose zou zijn van een arts. Een arts kan de moeder ook objectief en kundig bijstaan in de zorg en ondersteuning van haar kind en haar eigen emotionele verwerking van de situatie. Temeer beiden ook moeten omgaan met een gedeelde ouderlijke autoriteit en verblijf. De moeder heeft dus alle belang dit met een psychiater op te nemen. In een later stadium zouden de ouders zelfs samen (in het belang van het kind) met de psychologische hulpverlener de aanpak moeten bespreken.

iota
Berichten: 830

#23 , 12 apr 2021 11:25

U moet de rechter overtuigen,niet ons. Dat eerste is voorlopig nog niet gelukt en zal ook in de toekomst niet lukken als u op de rechtbank enkel maar herhaalt dat u alleen de oplossing bent. Er moet al heel erg veel gebeuren vooraleer een rechter contact met één ouder verbiedt.
Kan zijn dat op dit eigenste moment een time out van school en vader het beste is voor uw kind. Maar dat zal de rechtbank enkel (mogelijk) aannemen van een jeugdpsychiater en zeker niet van u als betrokken partij. Stel u voor dat men u het contact verbiedt met uw dochter, alleen omdat uw ex zegt dat u slecht zou zijn voor haar ontwikkeling. Dat zou dan ook zomaar kunnen.

Geen idee wat de situatie met vader is. Maar sowieso kan een time out van school slechts een tijdelijke oplossing zijn. Uiteindelijk is het de bedoeling dat uw dochter later een zo zelfstandig mogelijk leven krijgt. Dat is ook een groot belang waar de rechtbank rekening mee houdt. Als ze echt permanent stress krijgt van school, zal daar toch met de hulp van deskundigen naar oplossingen moeten worden gezocht, zodat haar scholing en ontwikkeling niet in gevaar komen.

Terug naar “Echtscheiding”