Adres op vonnis is niet het verblijfsadres van de vader

Liptongreen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Adres op vonnis is niet het verblijfsadres van de vader

#1 , 03 apr 2021 11:17

Hallo,
Wij hebben woensdag een voorlopig omgangsregeling tussen mijn dochter en haar vader na 7 jaar moeilijk doen en niet naar zijn kind om te kijken.
Nu hebben we beide dat vonnis ondertekend en daarop staat van beide het adres waar we ingeschreven staan. Nu vertelt de vader doodleuk dat ik mijn kind maar op het adres van zijn vriendin moet afzetten aangezien hij daar verblijft. Dat is dus 20km verder dan het adres waar hij ingeschreven staat.
Moet ik mij aan het vonnis houden en dochter afzetten op het adres vermeld op het vonnis of moet ik haar afzetten waar de vader zegt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 apr 2021 11:25

Zou het geen oplossing zijn om dit als volwassenen te bespreken en tot een oplossing te komen? Zo kan u veel problemen in de toekomst vermijden en een eventuele lange en dure gerechtelijke procedure

Liptongreen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 apr 2021 11:44

Zou het geen oplossing zijn om dit als volwassenen te bespreken en tot een oplossing te komen? Zo kan u veel problemen in de toekomst vermijden en een eventuele lange en dure gerechtelijke procedure
De vader doet al 7 jaar moeilijk, moet ik dan steeds naar zijn pijpen dansen om problemen te vermijden?

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 03 apr 2021 12:52

Dan pleegt hij domiciliefraude.
Stel de vraag eens aan de wijkagent. Vraag waar je uw kind moet afzetten in dit geval. Hij zal dan wel een onderzoek instellen Door aan zijn vraag te voldoen werk je meer aan deze fraude.

Franciscus
Berichten: 38595

#5 , 03 apr 2021 17:16

In principe op het adres dat op vonnis staat. (Ik heb nog nooit geweten dat partijen een vonnis tekenen maar tot daar toe - mogelijk een onderlinge regeling) Edoch rechtbank baseert zich op adres op Eid van vader.
Als daar niet word opengedaan door vader gaat u naar de lokale politie (zone waar dat adres gelegen is en doet daar aangifte dat u op afgesproken uur daar was en vader niet reageerde.
U hebt geen uitstaans met wat hij gezegd heeft over een adres waar u volgens hem kind moet brengen.
U kan wel langs uw neus weg zeggen dat hij mogelijk bij X verblijft maar zelfs dat hoeft net en in sommige gevallen is het zelfs beter om dat niet te zeggen.
Laat het gerecht en dus ook de politie hun werk maar doen en bijt ook eens van u af. U staat in uw recht.

7 jaar niet naar dochter gezien... ooit alimentatie betaald was dat voorzien????

Terug naar “Echtscheiding”