indexering-herziening EOT

juna
Topic Starter

indexering-herziening EOT

#1 , 20 okt 2008 21:32

Het gaat om een koppel gescheiden via EOT.

Voor een wijziging van het recht op persoonlijk contact en het onderhoudsgeld dien ik naar de jeugdrechtbank te stappen.

Wat met de niet-betaling van gevraagde indexatie van onderhoudsgeld en bijzondere kosten voor voorbije 5J? Dien ik naar de vrederechter te stappen of kan dat in dezelfde procedure voor de jeugdrechter?

Grtz

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 22 okt 2008 11:20

Ik ga ervan uit dat indexatie van onderhoudsgeld en bijzondere kosten vermeld zijn in uw gehomologeerde overeenkomst EOT,die een uitvoerbare titel is.

U kan met een uitgifte van die titel dus uitvoerend beslag leggen op het vermogen van uw schuldenaar.

“Art.2277.Termijnen van...Die van uitkeringen tot levensonderhoud...Verjaren door verloop van vijf jaren.”(B.W.=Burgerlijk Wetboek)

De niet-periodieke bijzondere kosten vallen dan onder “Art.2262bis,§1.Alle persoonlijke rechtsvorderingen verjaren door verloop van tien jaren...”(B.W.).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”