Wijzigingen alimentatie kind 12 jaar

KimGg
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wijzigingen alimentatie kind 12 jaar

#1 , 26 mar 2021 22:39

Mijn ex-partner ontvang alimentatie voor onze zoon die 12 jaar wordt.
In de EOT staat dat op deze leeftijd we terug zullen samenzitten om de alimentatie opnieuw te bespreken.
Ik wil dit onderling doen, mijn ex-partner geeft aan dat dit niet onderling kan maar via bemiddeling moet of anders via advocaat en de rechtbank.
In de EOT werd nochtans vastgelegd dat we opnieuw zullen samenzitten nu, dus mijn inziens kan dit toch wel onderling besproken en vastgelegd worden, of vergis ik mij?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 27 mar 2021 12:32

In het EOt staat dat u samen zal overleggen over de alimentatie als het kind 12 wordt. Dat betekent dat u dat samen doet, maar dat kan uiteraard wel met de hulp van een bemiddelaar (die u samen kiest) als één van de ouders liever met een bemiddelaar bespreekt. nu is dat eerder een voordeel dan een nadeel. een bemiddelaar blijft neutraal en neemt de noden, vragen en eisen van beide ouders in het gesprek mee en probeert samen met hen tot een compromis te komen. De bemiddelaar wijst ook op mogelijk onrealistische eisen die bijvoorbeeld voor een rechtbank weinig kans van slagen hebben. Dit verloopt aldus vaak sneller en vlotter dan dat er lang gediscussieerd wordt (en vaak de moederen onnodig verhit raken). dus kies gewoon samen een bemiddelaar. Lijst alvast (elk apart) uw noden, vragen en eisen op. Maak op papier een voorstelling van de objectieve feiten: officiële inkomens van beiden, kinderbijslag, kosten kinderopvang ed. (Dan moet er met de bemiddelaar alvast géén voorbereidend gesprek gebeuren om de situatie te schetsen en eisen kenbaar te maken) en dan zou binnen één gesprek een werkbare oplossing op papier moeten kunnen gezet worden. Eigenlijk zou dit addendum wel notarieel moeten vastgelegd worden om bij het EOt te worden gevoegd om wettelijk uitvoerbaar te zijn. . Notaris en bemiddelaar zouden bijvoorbeeld dezelfde persoon kunnen zijn.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”