Hallo,
Ben gescheiden en heb een zoon van 11jaar en een dochter van 6 jaar.
Het volgende probleem doet zich voor :
- dochter nog geen jaar oud toen we uit elkaar gingen
- mijn ex is al tweemaal zijn bezoekrecht kwijtgespeeld voor de duur van 6 maanden, na bedreigen naar de kinderen toe
- telkens krijgt hij weer een volledige bezoekregeling van 1 weekend op 2 + de helft van alle schoolvakanties
- kinderen hebben om zeggen geen hechte band met de papa
- papa is er bijna nooit als de kids bij hem zijn (hij is altijd de baan op voor zijn werk) en bijgevolg verblijven de kids in die bezoekperiodes bij de huidige echtegenote van mijn ex
- papa eist zijn bezoek op, ook al is hij er niet
- kids verzetten zich hiertegen en gaan dik tegen hun zin naar de papa
- de jongst huilt en schreeuwt de hele straat samen als ze hier wordt opgehaald om naar papa te gaan
- de dochter zegt dat het makkelijk zou zijn mocht bij de tegenpartij iedereen dood zijn, dan zou ze daar niet meer naartoe moeten gaan
- ik krijg hierdoor echt serieuze gedragsproblemen met de dochter, het gevolg is dat ik volgende week met haar naar een psycholoog ga want dit kind heeft echt hulp nodig, zij kan niet met deze situatie om
- van de papa krijgen de kids geen aandacht of affectie
Telkens weer doet deze situatie mijn hartzeer, te weten dat de kids op deze manier (en volledig tegen hun zin) naar de papa gaan.
Altijd heb ik alles gedaan in het belang en voor het geluk van de kids en zeker niet uit eigenbelang.
Wat denken jullie dat ik kan verwachten moest ik hiervoor een zaak opstaren bij de jeugdrechtbank om een beperking van het bezoek te vragen?