Onslag nemen in verband met remigratie

Nance1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Onslag nemen in verband met remigratie

#1 , 17 mar 2021 11:34

Goedendag,

Ik ben nederlandse, woon nu 13 jaar in belgie, maar wil door schulden die mijn toekomstige man heeft gemaakt scheiden en terug naar nederland met 2 jonge kinderen 1.5 en 5 jaar.
Ben al bezig met de scheidingsaanvraag met een pro deo advocaat. Zou dan mijn werk moeten opzeggen, heb een vast contract, maar omdat ik zelf ontslag moet nemen, zou ik dan geschorst worden van uitkeringen. Ik heb een inkomen nodig, totdat ik werk vind in nederland.
Ik kan voorlopig bij mijn zusje inwonen, maar zij heeft geen werk en wij kunnen niet op haar uitkering meeleven.
Ik wil ook terug vanwege dat ik daar een netwerk heb, hier in belgie zijn wij alleen met ons gezin. Pas mijn moeder verloren, mijn vader kan ook niet veel helpen financieel.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Vriendelijke groeten,

Nancy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 17 mar 2021 11:36

U hebt geen inkomen, geen onderdak en wil de kinderen meenemen naar een voor hen vreemd land, ik vrees dat de rechter u hier weinig gaat geven.

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 17 mar 2021 12:03

Opletten dat is dan parentale ontvoering met alle gevolgen van dien.
Zijn er PV's opgemaakt door politie inzake de huwelijksproblemen?
Ga ook eens praten met een www.caw.be in uw buurt.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 17 mar 2021 14:07

Waarom benoemt u uw man waarvan u wil scheiden "mijn toekomstige man"? Dan bent u niet gehuwd, maar leeft u feitelijk of wettelijk samen?

BloodNight
Berichten: 621

#5 , 17 mar 2021 15:07

De recht zal het niet zomaar toestaan dat u de kinderen meeneemt naar een ander (buur)land. Als de kinderen hier geboren zijn en hier heel hun leven woonachtig geweest zijn, zullen ze in hoofdzaak hier moeten blijven vrees ik.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 mar 2021 16:08

Mevrouw werkloosheidsuitkeringen vallen in de huidige stand van de VO 883/2004 ten laste van het woonland. U zal dan ook een aanvraag om ww moeten inleiden in Nederland. Of u hier rechten zal openen is nog maar de vraag gezien het de beoordeling al dan niet verwijtbaar ontslag. Verder wens ik u ook te attenderen op het feit dat een vaandelvlucht naar Nederland u niet van de gemeenschappelijke schulden ontslaat.

Voor wat een eventuele onwettig meenemen van de kinderen naar het buitenland verwijs ik u naar de opmerkingen hierboven.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud.

Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Nance1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 mar 2021 17:36

Ik ben bezig met een scheiding, wij wonen momenteel ook nog samen, qua de kinderden, gaat via de advocaat en de rechter, wij moeten er nog heen voor een bemiddelingsgesprek. Ik weet dat ik ze niet zomaar kan meenemen. Ik probeer alles netjes te regelen, al is het niet eenvoudig als er niet over gepraat kan worden met hem. Onderdak heb ik om op te starten bij mijn zusje. Mijn man heeft een gokverslaving en zitten daarom in de problemen. Weet ook dat de schulden worden verdeeld. Hier in belgie heb ik verder niemand en in nl heb ik een netwerk. Ben niet moeilijk over dat hij zijn kinderen mag zien. Al kijkt hij er nu ook amper naar om.

Nance1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 17 mar 2021 19:01

Ik zoek eigenlijk, omdat ik verder geen financiele hulp heb, om te kunnen overbruggen als ik in nl aankom en nog geen baan heb daar. Hier werk ik al 7 jaar met vast contract. En vraag me af hoe ik dat het beste zou kunnen aanpakken

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#9 , 17 mar 2021 19:48

Niets belet u om vanuit Nederland bij uw huidige werkgever te blijven werken.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Nance1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#10 , 17 mar 2021 22:13

De afstand is niet haalbaar, heb geen rijbewijs ook.

Nance1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#11 , 17 mar 2021 22:16

Is niet zo dat ik in de uitkering wil gaan he heb altijd hard gewerkt. Even een noodsituatie. Het lijkt wel of ik hier beoordeeld word, terwijl ik om advies vraag, dacht dat dit forum daarvoor diende

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#12 , 17 mar 2021 22:28

Mevrouw u heeft adviezen ontvangen. Nergens lees ik hier een "beoordeling" en zeker ook geen "veroordeling".

Indien u meent dat uw vragen niet werden beantwoorden, raad ik u aan om de vragen meer concreet te stellen zodat er ook concreet op iedere vraag geantwoord kan worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

LeenW
Berichten: 12824

#13 , 17 mar 2021 22:32

Is niet zo dat ik in de uitkering wil gaan he heb altijd hard gewerkt. Even een noodsituatie. Het lijkt wel of ik hier beoordeeld word, terwijl ik om advies vraag, dacht dat dit forum daarvoor diende
U krijgt advies, maar misschien niet hetgeen u wou horen? Ik denk dat uw verwachtingen veel te hoog liggen, ik verwijs hiervoor naar mijn eerdere post: geen inkomen, geen onderdak en een land waar de kinderen geen band mee hebben.

Nance1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#14 , 18 mar 2021 07:51

In nederland hebben we familie hier niet, mijn toekomstige man kijkt nu amper naar de kinderen om, dat is allemaal geregeld onderling qua voogdij en onderdak, zoek alleen een oplossing op financieel vlak, zolang ik nog geen werk heb. mijn toekomstige ex heeft zijn toestemming gegeven, dat ik ze meeneem. Voorlopig onderdak in het huis van mijn zusje, zij gaat naar haar vriend, die woont om de hoek

BeVe
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#15 , 18 mar 2021 12:17

Lijkt het Dan niet logischer om voorlopig in België te blijven wonen en werken en vanuit België in Nederland te gaan soliciteren. En pas wanneer je in Nederland werk gevonden hebt naar daar te verhuizen.
Als dit geen optie is, vrees ik dat je in Nederland bij de sociale zekerheid moet aankloppen (op een Nederlands forum misschien informeren hiernaar)
Je kan moeilijk verwachten dat België dit allemaal gaat regelen, wanneer je zelf ontslag neemt en vrijwillig het land verlaat.

Terug naar “Echtscheiding”