Mijn excuses, Fabi,Lex,
Het zette even kwaad bloed bij mij.
En eigenlijk niet zozeer om de vraag, maar wel dat je je zo laat inpakken door uw dochter,Fabi.
Ik heb ook een dochter (16jaar), en ik weet dus hoe die pubers zijn.
Maar als ik alles zou slikken wat ze me wijsmaakt dan stond ik nu bij het OCMW.Met of zonder bijdrage van ex.
Ook ik wil het beste voor mijn dochter en 2 andere kinderen.
En ik zeg ook niet altijd'neen' tegen haar.
Maar zeker ook niet altijd 'Ja'.
Ze heeft dus zowel merkkledij als b.v. H&M in haar kleerkast hangen.
En ik denk dat het zowat bij de meeste gezinnen is.
En geloof me, het doet inderdaad pijn, hé, dat je ze niet kunt geven wat ze wenst!
Toen ik 11 jaar geleden pas gescheiden was en enkele maanden later Sinterklaas kwam ( 5 en 2 jaar waren ze)... Een poppenkast met popjes en een boek voor allebei.
Die bedrukte gezichtjes, en de vraag waarom 'iedereen' wel kreeg wat ze vroegen en zij niet. ik vergeet het nooit meer. Het leek wel dat ze niet enkel door de scheiding 'gestraft 'werden, maar dat daarmee ook de Sint hen niet meer graag zag!
Maar ik kon niet meer dan dat.
En weet je wat?
Elk jaar vertel ik dat verhaal opnieuw. Want ik voel me nog steeds schuldig tegenover hen omdat ik dat nu voor hun veel jongere zusje wel kan waarmaken.
Mijn zoon kan het zich niet meer herinneren en mijn dochter weet het ook nog maar vaag. Trauma's hebben ze er blijkbaar niet van overgehouden.
Maar ze zijn wel allebei gek op het verhaal. ( 'k Moet wel eerlijk toegeven dat ik het elk jaar wel dramatischer vertel dan het jaar voordien

.
Sinds haar eerste vakantiejob weet mijn dochter zelf hoe vlug de centjes de deur kunnen uitvliegen als je niet oplet.
Ze heeft ook weekendwerk en dat maakt haar nog meer geldbewust. Ze beseft nu ook waarom ze niet altijd alles krijgt wat ze vraagt.
En... dat met' IEDEREEN 'toch niet ALLE mensen in school kan worden bedoeld.
Nogmaals excuses dus voor mijn impulsieve en harteloze commentaar,
ik begrijp wel wat je beweegreden is.
Prinsesje