vraagje ivm alimentatie

tuuke
Topic Starter

vraagje ivm alimentatie

#1 , 09 okt 2008 01:53

hallo
ik had een vraagje ivm alimentatie

laatst krijg ik van m'n ex een aangetekend schrijven dat ik een achterstand op de indexaanpassing van de alimentatie van m'n zoon heb opgelopen van rond de 500 euro. hierbij ook een berekening gemaakt door een gerechtsdeurwaarderskantoor maar op basis van verkeerde gegevens. ik heb dus een aangetekend schrijven teruggestuurd met de vermelding dat ik de juiste indexen had toegepast en dat haar berekening niet klopt. nu krijg ik een aangetekend schrijven terug dat ik een bedrag moet betalen van rond de 350 euro ( wat al helemaal een ander bedrag is) en als ik niet binnen de dagen betaal ze een deurwaarder loonbeslag laat doen.

Kan dit? en zo ja, welke stappen kun je zelf ondernemen om dit ongegrond loonbeslag tegen te gaan?? anders moet ik weer een advocaat gaan betalen en dan lopen de kosten ook vlug op

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 okt 2008 09:15

Als ten onrechte loonbeslag gelegd wordt zal u moeten dagvaarden voor de beslagrechter. Dit gebeurt via gerechtsdeurwaarder. U zal de gerechtsdeurwaarderskosten moeten voorschieten. Dit kan zonder advocaat, maar is niet eenvoudig. Het is uiteindelijk een procedure die gevoerd wordt voor de beslagrechter. Tel die afrekening dus toch maar drie keer na zodat je zeker bent dat je de procedure wint.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”