EOT- niet naleven kosten

patjoefel
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

EOT- niet naleven kosten

#1 , 04 feb 2021 14:52

goedemiddag,

mijn ex en ik hebben in mei vorig jaar een EOT laten opmaken bij de notaris.
er werd afgesproken dat de kinderen 9 dagen bij mij verblijven en 5 dagen bij de papa. week-week zag ik niet zitten omdat hij zich qua schoolwerk niks aantrekt en hij ook een agressief kantje heeft.
om dit te verkrijgen ben ik akkoord gegaan dat hij geen alimentatie moest betalen. Wel werd er in de EOT geschreven dat het kindergeld aan mij toekomt ((kinderen staan beiden bij mij ten laste), en dat hij de helft van de woonstoverschrijdende kosten mee moet betalen (dokter, tandarts, logo, school, GSM,..)
Ik heb echter tot op heden nog geen geld mogen ontvangen.

hij vindt dat ik alles moet betalen van het kindergeld, en dat hij pas moet bijleggen wanneer ik kan bewijzen dat het kindergeld niet voldoende is om deze kosten te dekken.
Ik betaal de kledij, schoenen, verzekeringen,... maar draai dus al maanden ook alleen op voor alle andere kosten. ik heb reeds paar keer berichten en mails gestuurd (heb deze ook bewaard), maar krijg steeds als reactie dat ik het kindergeld heb en ik daar mijn plan maar mee moet trekken.
hoe kan ik dit best aanpakken?

ik heb immens veel schrik dat hij langs alle kanten gaat proberen dat de regeling van de kinderen wordt herbekeken zodat ik ze minder ga zien en dat hij zeer agressief uit de hoek gaat komen.

alle hulp is welkom
bedankt!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding