Mijn huidige partner zit in een ware vechtscheiding. Zij heeft volgens haar ex géén rechten. Heeft na 4 jaar nog steeds geen financiële regeling (verdeling van een huis én een appartement). 2 van de vier kinderen werden door vader gemanipuleerd en hebben geen contact meer met haar. Zij kiezen voor een omgeving waar geen structuur is en geen regels gelden. Gevolg: 22 jaar en geen diploma, 17 jaar en geschorst in verschillende scholen en nu pas aan het 4e jaar humaniora beginnen. Vernederend taalgebruik en fysisch geweld tegen moeder. MAAR, rechtbank beslist wel dat mijn partner alimentatie moet betalen. Gezien het gering inkomen en het feit dat er nog geen financiële regeling is, beslist ze bij te komen wonen omdat het huren van een woning in de buurt van de kinderen niet meer betaalbaar is. Ze verhuist dus van Kortrijk naar Mechelen. Om te verhinderen dat de jongste zoon (9 jaar) hetzelfde lot zou ondergaan als zijn twee broers, wordt via kortgeding gevraagd hem in te schrijven in een school bij Mechelen. UITSPRAAK rechter: njet!
Communicatie met ex is onmogelijk, of toch, maar op zeer vernederende manier. Enige uitweg is nu naar jeugdrechter te stappen en een sociaal onderzoek aan te vragen. Heeft iemand daar ervaring mee? Hoe kunnen wij ons dossier zo sterk mogelijk maken om te verhinderen dat het met de jongste dezelfde kant opgaat als met zijn twee broers? Er is nog een vierde kind (dochter van 19 jaar) die bevestigt dat vader faalt in zijn opvoeding. Zij moet trouwens vechten om voor haar studies (rechten aan KULAK) geld los te krijgen bij haar vader (wil niet betalen). Mijn partner betaalt wel haar deel.
Graag reactie, wij willen geen uitspraken meer van rechters op basis van leugens en bedrog!
Alvast bedankt