Volgens de EOT-overeenkomst co-ouderschap en week-week verblijfsregeling.
Vader in nieuwe relatie met een partner met kinderen, en hij woont bij haar thuis. We moesten een paar keer de weken en dagen voor de verblijfsregeling aanpassen, om beter aan te sluiten bij de behoeften en wensen van de nieuwe vriendin, en op verzoek van de vader.
Vader, wilde 14 jaar oude dochter op internaat plaatsen vanwege de zogenaamde toegenomen internationale zakenreizen vanaf september 2020. Uiteraard werd mijn moederinstinct gealarmeerd en liet dit niet toe. In plaats daarvan bood ik aan om te helpen en voor mijn dochter te zorgen als vader op reis is. Dus sinds september 2020 zorgt vader 4 dagen per week voor dochter in plaats van 7. Geen financiële of andere vorm van compensatie aangeboden door vader.
De vader is echter een paar keer betrapt op oneerlijkheid over zijn aanwezigheid en zelfs als hij niet reist, haalt hij onze dochter nog steeds niet een hele week op.
Bovendien is hij 2 weken geleden ontslagen, maar hij maakt nog steeds gebruik van de "reizende" verblijfsregeling voor onze dochter. En trouwens, hij heeft mij niet persoonlijk op de hoogte gebracht van zijn nieuwe werkloze situatie.
Vader compenseert de dagen op geen enkele manier (mijn dochter hoopte dat hij er tenminste een extra weekend voor haar zou kunnen zijn) vanwege de voortdurende onenigheid met zijn vriendin, die onze dochter niet wil hebben als het niet zijn week is.
Natuurlijk beseft onze dochter dat ze niet de prioriteit van haar vader is, wat ik erg pijnlijk vind, maar voor haar zou het ideale scenario zijn om op het weekschema te blijven.
Aangezien ik nu mijn BS tolerantiegrens heb bereikt, zou ik zeer dankbaar zijn om uw advies te horen.
Hartelijk dank!