Bezoekregeling laten aanpassen

Deborah_1982
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bezoekregeling laten aanpassen

#1 , 10 jan 2021 22:16

Mijn ex man en ik zijn al 11 jaar gescheiden. De bezoekregeling geeft aan dat hij onze zoon elk weekend 1 dag mag komen halen. De ene week is dat zaterdag met overnachting tot zondag ochtend en de volgende week enkel zondag overdag.
Nu is mijn ex man onze zoon al meer dan 2,5 jaar niet meer komen halen. Onze zoon wordt volgende maand 12 jaar en ik vraag me af of ik de bezoekregeling kan laten aanpassen? Mijn zoon heeft erg afgezien van het feit dat zijn papa hem van de ene dag op de andere gewoon niet meer kwam halen zonder enige aanleiding. Hij is er eindelijk een beetje over en ik zou het heel erg vinden als mijn ex man plots weer aan onze deur zou staan om hem weer te komen halen. Want volgens de documenten moet ik onze zoon dan meegeven met hem. Mijn zoon geeft zelf ook aan dat hij geen zin meer heeft om na al die tijd zijn papa terug te zien. Wat zijn mijn opties?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 24 mar 2021 20:11

Zie het nu pas.
Hebt u steeds aangifte bij politie gedaan voor familieverlating art 391 bis strafwetboek
Indien er geen alimentatie wordt betaald.
Feit dat vader niet komt wil ook zeggen dat u op de dag van omgangsrecht ook best elke maal melding bij politie doet.
Zo bouwt u een dossier op voor de rechtbank.
Zoon kan aangeven dat hij wil gehoord worden door rechter maar het is de rechter die beslist.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”