Iemand in huis laten wonen zonder medeweten mede-eigenaar

SarahVR
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Iemand in huis laten wonen zonder medeweten mede-eigenaar

#1 , 23 dec 2020 08:25

Een vraagje.

Ik en mijn partner zijn dit jaar uit elkaar gegaan. Hij is vertrokken en ik woon nog in het huis waarvoor we een lening zijn aangegaan.

Ons huis staat nu momenteel te koop. Ondertussen hebben we beiden een nieuwe relatie en zou ik in januari gaan samenwonen met mijn nieuwe vriend.

Alleen vrees ik wat voor het volgende... de ouders van mijn ex-partner zitten financieel niet in zo´n goede papieren en ik vrees dat mijn ex-partner zijn ouders zou laten inwonen in ons huis zolang dit niet verkocht is. En dit wil ik niet. Zou hij dit kunnen doen? Zonder mijn toestemming?

Sarah.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 23 dec 2020 11:01

Dit is inderdaad een vervelende situatie, gezien het feit dat u natuurlijk wenst dat de woning verkocht wordt. Ik denk dat u alvast kan proberen de gemeente te verwittigen dat er op uw eigendom géén domicilies geplaatst kunnen worden, gezien u mede-eigenaar bent én geen akkoord gegeven hebt voor verhuur of bewoning. In dat geval kunnen de ouders daar niet gedomicilieerd worden.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”