echtscheiding vonnis vereffening en verdeling

june-2150
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

echtscheiding vonnis vereffening en verdeling

#1 , 26 nov 2020 16:17

De procedure vereffening en verdeling ( echtscheiding) is in behandeling bij de rechtbank van eerste aanleg.
Nu heb ik mij angst laten aanpraten, klopt het als een van de partijen moedwillig is, deze dan door meermaals in beroep te gaan, de procedure kan rekken?
Hoe vaak kan men in beroep gaan? Of is dit een oud zeer en is dit inmiddels niet meer mogelijk om meer dan één keer in beroep te gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nicky54
Berichten: 218

#2 , 27 nov 2020 14:49

Ik veronderstel dat de Rechtbank Van Eerste aanleg een Notaris heeft aangeduid om de vereffening-verdeling op te stellen.
De Notaris heeft dan zijn Staat van vereffening-verdeling gemaakt.Indien één van de partijen het niet eens is stelt de Notaris een proces-verbaal op van beweringen en zwarigheden en legt een afschrift neer ter griffie van de rechtbank van eerste aanleg.

Na een (eerste) procedure op grond van geschillen en/of moeilijkheden, kan geen tweede procedure op grond van nieuwe geschillen en/of moeilijkheden volgen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”