betaling alimentatie aan 18 jarige dochter

albertmotar
Topic Starter

betaling alimentatie aan 18 jarige dochter

#1 , 20 sep 2008 12:19

Lezers,
Nu mijn dochter 18 jaar is stel ik mij de vraag of ik haar deel van de alimentatie rechtsreeks aan haar kan overschrijven.

Reeds tweemaal heb ik dat gedaan maar tot tweemaal toe schrapte deze haar rekening zodat ze mijn dwingen om aan de moeder over te schrijven.

Kan ik dit juridisch uitspelen omdat ze tot tweemaal toe weigeren dit geld aan te nemen zondoende niet meer te moeten betalen.

AM.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
citroentje

#2 , 20 sep 2008 19:18

Ik zou in u plaats opletten om een deel op haar rekening te storten.
Ik ken iemand die dat ook gedaan heeft de helft aan de mama en de helft aan zijn zoon.
De moeder heeft dat een tijdje aangezien en dan ineens is ze verder gegaan wat haar ex betaald maar de helft van wat er afgesproken was van alimentatie.Die ex heeft er een adv opgezet om zijn gelijk te halen wel op gerecht hebben ze de moeder gelijk gegeven en heeft de vader nog eens moeten betalen.
Indien je dat zou doen zou ik in u plaats alles op papier zetten met eventueel alledrie jullie handtekeningen.

Rebel-with-a-cause

#3 , 21 sep 2008 09:18

Ik ga ervan uit dat de verstandhouding met je dochter niet optimaal is als ze zelf deze rekening schrapt.
Om in regel te blijven, blijf je best tijdig betalen, zolang je dochter geen eigen inkomen heeft. Het feit dat ze meerderjarig (geworden) is, heeft daar geen invloed op.

Reclame

Lex

#4 , 22 sep 2008 10:03

Nu mijn dochter 18 jaar is stel ik mij de vraag of ik haar deel van de alimentatie rechtsreeks aan haar kan overschrijven.

Reeds tweemaal heb ik dat gedaan maar tot tweemaal toe schrapte deze haar rekening zodat ze mijn dwingen om aan de moeder over te schrijven.

Kan ik dit juridisch uitspelen omdat ze tot tweemaal toe weigeren dit geld aan te nemen zondoende niet meer te moeten betalen.

AM.
U kan het onderhoudsgeld rechtsreeks aan uw dochter betalen op voorwaarde dat de moeder hiermee akkoord gaat...zoniet...dient u te storten op de rek. van de moeder...

Terug naar “Echtscheiding”