Ik heb een paar vragen voor echtscheidingsadvocaten!

quelopera58
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ik heb een paar vragen voor echtscheidingsadvocaten!

#1 , 23 nov 2020 16:58

Ik ben een eerstejaarsstudent die ernaar streeft om familierechtadvocaat te worden. Om een ​​project te doen over mijn toekomstige carrière, stel ik advocaten in het veld een paar vragen om mijn onderzoek te ondersteunen. Bedankt voor het lezen!

Wat is een normale dag voor jou?

Hoeveel zaken kunt u volgens u hebben afgehandeld? Hoe lang duurt elk geval doorgaans?

Als u een schatting zou moeten maken, hoeveel procent van de zaken krijgt u dan voor een rechter?

Wat is een advies dat u zou geven aan junior medewerkers?

Dit is een leuke, wat is het vreemdste bezit dat je had om tussen een paar te splitsen?

Heel erg bedankt voor je tijd!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali
Berichten: 762

#2 , 23 nov 2020 17:20

Bon ik ben voornamelijk op een ander gebied dan familierecht werkzaam, maar kan hier wel deels op antwoorden:

Wat is een normale dag voor jou?
Sinds de komst van de e-mail is er geen enkele dag "rust" meer. Je start je dag met de e-mails die er tijdens de nacht zijn toegekomen te lezen en te verwerken (en in familierecht kunnen dat er veel zijn) . Zorgen dat je vervaldagboek (neerleggen conclusies, schrijven conclusies, antwoorden op verslagen) dagelijks afgewerkt is zodat je geen enkele termijn laat passeren... Zorgen dat je tijdig op de rechtbank / notaris e.d. bent, cliënten ontvangen enz. Maar je hebt dagen dat je het gevoel hebt dat alles afgewerkt is om 17u, en dagen dat je tot 22u moet verder werken om rond te geraken ... Of weekends ...

Hoeveel zaken kunt u volgens u hebben afgehandeld? Hoe lang duurt elk geval doorgaans?
Dat hangt af van dossier tot dossier ... Je hebt dossiers waar partijen graag elkaar het leven zuur maken en die 15 jaar kunnen aanslepen, en je hebt zaken waar iedereen wat constructief te werk wilt gaan en die op een paar weken geregeld zijn...

Als u een schatting zou moeten maken, hoeveel procent van de zaken krijgt u dan voor een rechter?
Familierecht is niet mijn core business, maar bon mijn doel was altijd de rechtbank te vermijden, helaas komt er toch heel veel voor de rechtbank door partijen die het onderste uit de kan willen halen...

Wat is een advies dat u zou geven aan junior medewerkers?
Je moet een olifantenvel hebben voor familierecht en het ook allemaal van je kunnen afzetten, je krijgt te maken met schrijnende zaken, frustrerende zaken... en je mag dat niet mee naar huis nemen ...

Dit is een leuke, wat is het vreemdste bezit dat je had om tussen een paar te splitsen?
Misschien crû gezegd, maar een kind bij een lesbisch gehuwd koppel (wel al heel lang geleden)

Misschien een toevoeging:
Meest genante momenten/zaken die me zijn bijgebleven:
- in dezelfde echtscheiding als hierboven , toen men mij al de 'liefdesbrieven' doorstuurde van wat de ene partner met de andere wou doen in bed indien ze niet zouden scheiden, ik moest sommige dingen toen toch eens googlen..

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”