Ik heb een paar vragen voor echtscheidingsadvocaten!

quelopera58
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ik heb een paar vragen voor echtscheidingsadvocaten!

#1 , 23 nov 2020 16:58

Ik ben een eerstejaarsstudent die ernaar streeft om familierechtadvocaat te worden. Om een ​​project te doen over mijn toekomstige carrière, stel ik advocaten in het veld een paar vragen om mijn onderzoek te ondersteunen. Bedankt voor het lezen!

Wat is een normale dag voor jou?

Hoeveel zaken kunt u volgens u hebben afgehandeld? Hoe lang duurt elk geval doorgaans?

Als u een schatting zou moeten maken, hoeveel procent van de zaken krijgt u dan voor een rechter?

Wat is een advies dat u zou geven aan junior medewerkers?

Dit is een leuke, wat is het vreemdste bezit dat je had om tussen een paar te splitsen?

Heel erg bedankt voor je tijd!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali
Berichten: 762

#2 , 23 nov 2020 17:20

Bon ik ben voornamelijk op een ander gebied dan familierecht werkzaam, maar kan hier wel deels op antwoorden:

Wat is een normale dag voor jou?
Sinds de komst van de e-mail is er geen enkele dag "rust" meer. Je start je dag met de e-mails die er tijdens de nacht zijn toegekomen te lezen en te verwerken (en in familierecht kunnen dat er veel zijn) . Zorgen dat je vervaldagboek (neerleggen conclusies, schrijven conclusies, antwoorden op verslagen) dagelijks afgewerkt is zodat je geen enkele termijn laat passeren... Zorgen dat je tijdig op de rechtbank / notaris e.d. bent, cliënten ontvangen enz. Maar je hebt dagen dat je het gevoel hebt dat alles afgewerkt is om 17u, en dagen dat je tot 22u moet verder werken om rond te geraken ... Of weekends ...