EOT aanpassen

Ikkerikke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

EOT aanpassen

#1 , 22 nov 2020 19:05

ik en mijn ex hebben samen twee kinderen (13 en 15 ondertussen) waarbij co ouderschap van toepassing is die beschreven staat in onze EOT.

Nu zijn de kinderen vragende partij om de verblijfsregeling aan te passen zodat ze minder bij mij willen zijn (1 weekend om de 14 dagen) , de rest van de vakanties blijft zoals het is in de huidige regeling waarbij wij ze 50/50 hebben.

ik zelf ben geen vragende partij om deze aan te passen , aangezien ik mijn vaderlijke rol wil blijven opnemen. De kinderen en mijn ex partner hebben echter al een andere regeling uitgedokterd (zie hier boven) en zouden nu van mij eisen dat ik maandelijks bijdraag. Wij hebben echter al een gezamenlijke rekening die alle school en buiten gewone kosten al dekt.

ik zit nu met mijn handen in de haren. Enerzijds wil ik niet toegeven aan die regeling, maar ik snap dat dit in het belang van het kind soms inderdaad herbekeken moet worden.

graag hoor ik eens naar jullie visie hier op.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Daffie
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 nov 2020 10:37

Weet je waarom de kids willen veranderen?

Ikkerikke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 nov 2020 20:49

de kinderen willen veranderen omdat ze ipv 5min met de wagen er in mijn geval 30min over doen om aan school toe te komen - maar Belangrijker is dat er bij ons thuis kleine regeltjes zijn zoals tafel mee afruimen of af en toe eens kort helpen met kleine zaken zodat ze eens achter het computerscherm weg geraken. Het komt er op neer dat wij ze een opvoeding willen meegeven die zij helemaal niet snappen of zelfs het zo zien dat alles overkomt als een straf ... mss zijn wij daar fout in op de manier hoe wij het overbrengen of de moment dat wij het overbrengen maar ik zie niet in hoe ik het anders moet/kan doen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”