maximumfactuur

chrisb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

maximumfactuur

#1 , 19 nov 2020 15:48

Hallo,

Mijn ex valt mij om de 2 weken lastig met het versturen van mails over uitzonderlijke kosten.
Ik heb mijn zoon 1 weekend om de 2 weken en de helft van de vakanties.
Mijn zoon is 7 jaar.

Ik krijg dit keer een mail dat ik de helft moet betalen van de schoolfactuur.

Maximumfactuur en turnkledij.
Ik betaal maandelijks 200€ alimentatie + de indexeringen.

Ze zegt dat de maximumfactuur dient om de daguitstappen te bekostigen, zoals een bezoekje aan de boerderij, ... en dat ik dit moet betalen
Naar mijn mening moet ik enkel bijdragen in de meerdaagse uitstappen zoals skireizen, e.d. dus meerdaagse reizen, dit zou ik dan zeker niet betwisten.


Turnkledij is volgens mij ook geen uitzonderlijke kost omdat dit niet overstijgende is dus denk ik dat dit mee onder mijn alimentatie valt.
Zij ziet het dan als een schooluniform dat ik wel zou moeten betalen.

In mij vonnis staat: schoolkledij waaronder uniform die vermeld staat op een door de onderwijsinstelling afgeleverde lijst.
Hieronder begrijp ik dat het gaat over uniformen verbonden aan een schoolse opleiding nl. kok, verpleging ....



Ben ik juist of zit ik fout ?


Mvg,

Chrisb

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 19 nov 2020 17:37

Turnkledij wordt in iedere school specifiek omschreven, het is niet zo dat men gelijk welk broekje en shirt aantrekt die daarna mee naar huis gaat om er verder in te spelen. Het is dus een schoolkost en dus wel degelijk een uitzonderlijke kost. Eveneens de post "maximumfactuur" die de school gebruikt voor alle schooluitstappen dit jaar. Waarom? dit zijn educatieve uitstappen die kaderen in het pedagogisch project en dus ook alweer een uitzonderlijke kost. Als ik een raad mag geven: wees opgelucht dat de andere ouder zeer regelmatig de uitzonderlijke kosten aan u communiceert. Het gebeurt regelmatig dat de ene ouder aan de andere ouder, slechts na lange periodes de kosten melden, waardoor het vaak gaat om vrij grote bedragen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”