Scheiden van echtgenote die in buitenland woont

JackRussel1964
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Scheiden van echtgenote die in buitenland woont

#1 , 11 nov 2020 02:23

Ik, woonachtig in België, wil wettelijk scheiden van mijn echtgenote welke 6jaar geleden naar Spanje is verhuisd om daar samen te gaan wonen met haar vriend
Beide Belgische nationaliteit en gehuwd onder gemeenschappelijke stelsel in België
Na poging met EOT niet gelukt, zij wil niet meewerken eraan
Nu info aan het zoeken hoe ik via EOO kan scheiden, hoe gaat dit? En kan zij er zich ook tegen verzetten?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 nov 2020 11:32

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

JackRussel1964
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 nov 2020 14:25

Bedankt voor de reacties

Ik blijf echter nog met de volgende vraag zitten:
Als er een dagvaarding moet worden afgegeven aan mijn echtgenote die nog steeds in Spanje woont door een deurwaarder hoe dat kan geschieden of is dit niet nodig?
Haar adres is mij onbekend
Mvg

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 11 nov 2020 16:30

Uw Belgische deurwaarder kan dan contact opnemen met een Spaanse collega, die de zaak dan verder afhandelen in Spanje.

JackRussel1964
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 nov 2020 01:31

Betekent dit dan dat de Belgische gerechtsdeurwaarder of deurwaarder haar juiste adres kan bekomen aub?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 nov 2020 12:36

De gerechtsdeurwaarder kan navragen naar welk adres in het buitenland zij werd afgeschreven.
Als geen adres bekend is geldt:
Gerechtelijk Wetboek. Art. 40
Heeft de betrokkene in België noch in het buitenland een gekende woonplaats, verblijfplaats, noch gekozen woonplaats, dan wordt de betekening gedaan aan de procureur des konings in wiens rechtsgebied de rechter die van de vordering kennis moet nemen of heeft genomen, zitting houdt;
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

JackRussel1964
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 nov 2020 01:14

Bedankt scorpioen

Terug naar “Echtscheiding”