Leefloon co ouderschap

Nessa
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Leefloon co ouderschap

#1 , 03 nov 2020 23:26

Hoi,

Door plotse zeldzame ziekte ben ik op een laag leefloon gekomen 6 jaar geleden.
Mijn ex heeft een riant salaris en blijft zich opwerken (meer loon) maar houdt zich sterk aan vonnis co ouderschap van 10 jaar geleden,
Hij blijft opteren om alles half/half te doen tot op de eurocent nauwkeurig...ik moet krabben financieel en heb de kinderen nu eenmaal minder te bieden... kindergeld in twee, studietoelage in twee, fiscaal voordeel in twee... wij eten boterhammen met choco ‘s avonds... waar hij me dan ook van beschuldigd van geen goede moeder te zijn en de kinderen niet te kunnen geven wat ze nodig hebben..
Iemand raad? Want ik ben ten einde...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 04 nov 2020 10:37

Krijgt u een ziekte-uitkering van de mutualiteit of een uitkering van het OCMW?

lucas123

#3 , 04 nov 2020 11:49

Is een IVT en/of IT uitkering geen oplossing om een hoger bedrag te krijgen...?

Reclame

father b

#4 , 04 nov 2020 12:26

https://www.familierecht.vlaanderen/Fam ... tatie-kind

Zou zeker de Familierechtbank inschakelen ( uw advocaat ).

Ingeval aanzienlijke verschillen in veranderingen inkomens moet een herziening haalbaar zijn.

Nessa
Topic Starter

#5 , 04 nov 2020 21:53

Mijn excuses,

Leefloon was misschien niet het juiste woord..
Ik ontvang enkel een invaliditeitsuitkering via mijn mutualiteit dewelke ook veel lager ligt dan in normale omstandigheden.

eylis

#6 , 05 nov 2020 10:25

Gezien uw laag inkomen, heeft u wellicht recht op een pro-deo-advocaat. Dan kan u voor de familiebank een herziening aanvragen van een kinderalimentatie. Zelfs als er een gelijk verdeeld verblijf is, kan bij een groot inkomstenverschil toch een kinderalimentatie verkregen worden. Uw advocaat kan als eerste stap een schrijven richten naar de andere ouder met de vraag om een aangepaste kinderalimentatie en andere kostenverdeling af te spreken. Indien de andere ouder dat toestaat worden er gerechts/advocaatskosten vermeden voor hem. Dit gezamenlijk voorstel tot kinderalimentatie/kostenverdeling kan op papier gezet worden en (door uw advocaat) aan de familierechtbank voorgelegd worden en bevestigd.

Terug naar “Echtscheiding”