Kinderen en dronkenschap papa

Bloemetje7
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kinderen en dronkenschap papa

#1 , 31 okt 2020 00:26

Beste,

Sinds twee jaar feitelijk en ondertussen ook wettelijk gescheiden met EOT en drie kinderen die 6/14 dagen bij de papa verblijven. Reden van de scheiding was onder andere een alcoholprobleem bij de papa dat ondanks hulp niet opgelost geraakte en mij volledig heeft uitgeput. Ondertussen ziet de papa nog altijd af van de scheiding en zie ik hem bij de meeste contacten in dronken toestand. Onlangs bijvoorbeeld een heel gênant digitaal oudercontact meegemaakt terwijl kind aan de computer naast hem zat en hem het woord moest verbieden. Ik weet niet of de kinderen hiervan afzien. Ze zijn loyaal naar de papa en klagen niet bij mij. Ze kennen hem al heel hun leven zo. Ik zou niet liever willen dat de regeling blijft behouden en dat ze het fijn hebben met hem. Maar ik ben bezorgd want gezond kan het niet zijn voor hun. Ik weet niet hoe ik met deze situatie moet omgaan. Gesprekken hierover leiden tot niks dan ruzie. Ik heb ook geen harde bewijzen. Bovendien zou ik zelfs niet willen dat de kinderen hem minder zien. Wel dat ze veilig zijn bij hem. Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Alvast bedankt!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding