Wij zijn gehuwd en hebben 2 kinderen (9 en 11). Mijn echtgenoot is een "zware gelegenheidsdrinker, geen alcoholieker pur sang, maar iemand die 2 à 3 avonden in de week (+weekends) aan de toog hangt en dus regelmatig (zwaar) dronken thuiskomt. Dit wordt hoe langer hoe ondraaglijker : scheldpartijen, slaan met deuren, verbale agressiviteit,... zelfs in die mate dat de kinderen beginnen panikeren als ze papa horen thuis komen, "want dit is niet leuk meer" (hun woorden). Volgens mijn echtgenoot ligt de schuld bij mij (ik zou teveel aandacht geven aan de kinderen, hen te veel in de watten leggen, en dit ten koste van hem), hij ontkent een drankprobleem te hebben.
Gedurende de laatste jaren is de situatie er niet op verbeterd, integendeel, en ik overweeg dan ook een echtscheiding. EOT is uitgesloten, daar wil mijn echtgenoot niet van horen. Rest mij dus enkel nog een EOO, maar hoe bewijs je "psychische mishandeling". Hij dreigt er ook mee dat hij dan de kinderen halftijds onder zijn hoede zal hebben.
Alvast bedankt voor jullie goeie raad / reacties