Verhuizen

h_k
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verhuizen

#1 , 26 okt 2020 09:10

Hallo allemaal,

Ik zit momenteel in een scheiding. Het is inmiddels zo ver gekomen dat er binnenkort een sociaal onderzoek komt omdat mijn vrouw weigert om te bemiddelen rond de kinderen. Zij wil dat ik ze enkel zie in het weekend om de 2 weken en de woensdag namiddag van 12 tot 18. Dit gaat al niet aangezien ik fulltime werk tot 17u, zij werkt niet...

We hebbem wel afgesproken dat ik na de scheiding de woning zal overnemen, maar nu zegt ze ver weg te zullen verhuizen wanneer ze de woning moet verlaten.

Kan ze dit zomaar doen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 26 okt 2020 11:03

Hebt u al een bemiddelaar gesproken.
Via een notaris voor een echtscheiding onderlingen overeenkomst gegaan? Mijn ervaring is dat ook een notaris alleen al door een goede uitleg overtuigend kan overkomen.
Zorgen dat kinderen niet zonder uw toestemming van uw adres kunnen afgeschreven worden - dus naar gemeente gaan.
Ook school verwittigen dat ze niet mogen afgeschreven worden naar andere school.
Advocaat geraadpleegd????

Het is sowieso de familierechtbank ( afdeling jeugd) die gevat zal worden om een beslissing te nemen.
Sociaal onderzoek bevolen door???

h_k
Topic Starter

#3 , 26 okt 2020 13:37

Hi Franciscus,

We hebben beide een advokaat genomen, dit omdat zij van in het begin geen bemiddelaar wilde. Zij had voor zichzelf alles al op papier gezet en ik moest maar ondertekenen bij een notaris, zonder meer...

We zijn naar de rechtbank geweest voor een zitting ivm de voorlopige maatregelen. Tijdens die zitting hebben ze (mijn vrouw en haar advocaat) mij omschreven als iemand die niet naar de kinderen omkijkt en zijn vrouw intimideert en onderdrukt. Zelfs mijn familie is erbij gehaald en zwart gemaakt... Dit zijn grove leugens en daar is mijn advocaat uiteraard tegenin gegeaan en daarom heeft de rechtbank het onderzoek bevolen. Maar altijd als ze haar zin niet krijgt verzint ze weer iets anders om mee te dreigen/intimideren.

Ik zit nu al weken in deze onzekerheid en ik ben er mentaal en physiek onder aan lijden...

Reclame

h_k
Topic Starter

#4 , 29 okt 2020 09:47

Ik ben sinds gisteren ook te weten gekomen naar waar mijn vrouw na de scheiding wil verhuizen.
Naar mijn mening gaat dit wel impact hebben op d kinderen. Onze oudste loopt momenteel les in het 1ste middelbaar, de school is werkelijk maar 1km van ons huis. De 2 andere gaan nog naar de lagere school op 7km van huis. Na de verhuis zal de oudste 21.5km moet doen om op school aan te komen en voor de 2 jongste zal dit 23.5km worden. Deze afstanden zijn nu berekend op het centrum van de gemeente, dit kan dus nog oplopen afhankelijk van waar ze precies in die gemeente gaat wonen... Enkel en alleen omdat zij wil verhuizen. Er is echter geen enkele reden om naar die lokatie te verhuizen, ze heeft geen werk en dus geen job in die regio... Ze doet dit enkel om een gelijkgedeeld verblijf van de kinderen onmogelijk te maken...
Ondertussen is ze de kinderen hier ook warm voor aan t maken

Iemand ervaring met dergelijks situaties?

Terug naar “Echtscheiding”