Woning verkopen bij uit elkaar gaan

Tito123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Woning verkopen bij uit elkaar gaan

#1 , 12 okt 2020 18:14

Beste,

Ik en mijn vriend zijn nu een tijdje uit elkaar.
Wij waren feitelijk samenwonend en kochten samen een woning. Die woning zijn wij nog steeds aan het afbetalen.

Ik woon opnieuw in bij mijn ouders omdat ik de situatie niet meer kon volhouden.
Hij woont nog steeds in de woning, betaalt de lening, water, gas, elektriciteit, verzekering... niet. Hij heeft gratis onderdak.

Ik ondernam al verschillende pogingen om het huis te verkopen omdat ik (uiteraard) niet wil afbetalen aan een huis waar ik niet meer naar terugkeer.
Hij weigert op de woning te verkopen, in zijn hoofd denkt hij dat ik de komende 15 jaar de woning verder ga afbetalen en de rekeningen ga betalen.

Nu, zo'n 5 maanden later, lopen de kosten torenhoog op en wil ik het huis zo snel mogelijk verkopen. Echter sta ik nu compleet machteloos.

Wat kan ik ondernemen? Ik wil opnieuw een rechtszaak (rechtszaak omtrent kinderen en verbod grond te betreden van mijn ouders) absoluut vermijden.
De kosten zijn ook te hoog om dit nog maanden te laten aanslepen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen

#2 , 12 okt 2020 19:24

Rechtszaak. Door de rechtbank notaris laten aanstellen om de woning openbaar te laten verkopen.
In die procedure ook een bezettingsvergoeding vragen.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Franciscus

#3 , 12 okt 2020 21:41

En op wiens naam staat de lening en de nutsvoorzieningen en de verzekering??
Die kunnen gezien u mede eigenaar bent voor al die achterstallen indien ook mee getekend naar u komen.

Reclame

Tito123
Topic Starter

#4 , 13 okt 2020 16:15

En op wiens naam staat de lening en de nutsvoorzieningen en de verzekering??
Die kunnen gezien u mede eigenaar bent voor al die achterstallen indien ook mee getekend naar u komen.
Enkel de woning is samen, de rest staan op zijn naam.

Tito123
Topic Starter

#5 , 13 okt 2020 16:17

Rechtszaak. Door de rechtbank notaris laten aanstellen om de woning openbaar te laten verkopen.
In die procedure ook een bezettingsvergoeding vragen.
oke, dank u wel.
Er zal niets anders opzitten zeker...

Franciscus

#6 , 13 okt 2020 20:04

Maar voor die lening bent u toch mee verantwoordelijk als u mee getekend hebt?

Terug naar “Echtscheiding”