Onderhoudsgeld bij echtscheiding

IBAG
Topic Starter
Berichten: 15

Onderhoudsgeld bij echtscheiding

#1 , 14 apr 2006 16:22

Kan mij iemand zegen wat de definitie van brugpensioen is? Is het pensioen of werklosheid. Ik heb een ontslagbrief van mijn vroegere werkgever, ik trek werkloosheidssteun en een financi?le toepassing van mijn vroegere werkgever.

Ik vraag dit, om dat er in ons contract, bij ons echtscheiding met wederzijdse toestemming een clausule staat, dat er bij werklosheid terug over het onderhoudsgeld onderhandelt moet worden. Graag een antwoord.
Bedankt
Laatst gewijzigd door IBAG op 15 apr 2006 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 apr 2006 22:13

Brugpensioen is werklozensteun met een toeslag van de werkgever.

Lijkt mij dus te vallen onder de bepaling van je overeenkomst echtscheiding bij onderlinge toestemming.

scorpioen

gescheiden vaders

#3 , 15 apr 2006 00:23

Scorpioen heeft gelijk: op www.rva.be staat dit als definitie van brugpensioen:

Het conventioneel brugpensioen is een regeling die sommige oudere werknemers, in geval van ontslag, het voordeel biedt om, naast de gewone werkloosheidsuitkering, een aanvullende vergoeding te genieten ten laste van de werkgever of van een in de plaats tredend fonds. Het conventioneel brugpensioen is geen vervroegd pensioen.

Het brugpensioen heeft enkel betrekking op werknemers in de priv?sector.

Het halftijds brugpensioen heeft enkel betrekking op de voltijdse werknemers van de ondernemingen uit de priv?-sector die hun prestaties verminderen tot een halftijdse betrekking.


Je kan dus gaan onderhandelen, bv. via www.bemiddelingvzw.be

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”