Omgangregeling met moeder wordt niet gerespecteerd door grootmoeder en vader

lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

Omgangregeling met moeder wordt niet gerespecteerd door grootmoeder en vader

#1 , 06 okt 2020 21:46

Beste,

ik ben een alleenstaande moeder die kort na de geboorte van mijn kind in de steek werd gelaten door haar partner.
Na dit gebeuren stond ik echter op straat en ben ik met de vader in beroep gegaan via de rechtbank.

Nu is het zo dat het vonnis co-ouderschap is tussen de ouders (mezelf dus en mijn ex partner)
Ikzelf ben met mijn huidige partner samen gaan wonen en het vonnis dat contact ivm met het kind tussen moeder en vader moet verlopen werd nooit echt gerespecteerd door mijn ex noch mijn moeder, wat echter inhoudt dat ik nergens van op de hoogte gehouden word en vaak niet eens weet waar mijn kind is.
Dat allemaal omdat ze tegen mijn huidige relatie zijn.
Ze kan tijdens de week van de vader bij mijn moeder verblijven zonder dat ik het weet. Ze spelen dus onder 1 hoedje.

Nu weigert mijn moeder dat mijn dochter bij mij verblijft. Ik heb wat problemen gehad met mijn huidige partner, maar vind dat geen reden om mij mijn eigen kind te ontzeggen. Ze staat altijd aan het schooltje klaar om haar af te halen zodat ik dat niet kan en telkens ik ze niet terugbreng wanneer ze het eist dreigt ze met politie.

Mijn vraag is nu, wat kan ik doen om deze waanzin tegen te houden ? Heb mijn kind al weken niet gezien, en nogmaals de vader negeert alle contact met mij terwijl hij dat eigenlijk verplicht is ...

Naar de politie stappen, of wat zijn mijn opties ?

Mvg,

een radeloze moeder.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 06 okt 2020 22:05

Welke regeling heeft u, betreft dit de week-week regeling?
Als het vonnis zegt dat u uw kind bij u moet hebben is dat zo... Weigert de ex-partner of uw moeder om uw kind mee te geven->politie.
U zegt dat uw moeder uw kind gaat ophalen op school? U stuurt de school een aangetekende brief met het vonnis in bijlage en stelt hen in kennis dat uw kind niet mag meegegeven worden met de moeder of ex-partner en ze direct de politie dienen te bellen bij problemen.
Wat staat er exact in het vonnis inzake de omgangsregeling?
Laat alle communicatie met de ex-partner via e-mail verloren. Bij gebrek aan communicatie kan u terug naar de rechtbank gaan.

Ter info: wat de water doet tijdens zijn week (?) is eigenlijk niet uw zaken. Als de ex-partner heeft afgesproken dat het kind naar uw moeder gaat...is dat zijn zaak, niet de uwe.


Reclame

Terug naar “Echtscheiding”