verblijfsregeling kinderen

jim13
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

verblijfsregeling kinderen

#1 , 03 okt 2020 17:54

Hallo,
De kinderen van mijn vriendin willen niet meer naar hun vader omwille van zijn gedrag tegenover hun mama.
Ze zijn al 5 jaar uit elkaar maar nog steeds maak hij haar het leven zuur zo betaald hij al 1 jaar geen onderhoudsgeld, en komt hij niet tussen in de buitengewone kosten.
Mijn vriendin zit in schuldbemiddeling doordat de ex shopte tussen de energiemaatschappijen in haar naam en niet betaalde.
Zo is er nu een grootte schuld die zei moet betalen omdat hij opnieuw in haar naam de schuld is beginnen te betalen.
Ook zette hij haar inkomsten via homebanking naar zijn rekening. Bewijzen meegedeeld bij justitie maar is niet relevant en heeft niks te maken met de kinderen.
Voor een alleenstaande moeder met 3 kinderen is dat geen aangename uitspraak.
Deze situatie is nog erger maar dan moet ik nog heel wat tijd vragen aan zij die het zouden lezen.
Hoe kan ik haar helpen aan een eerlijk en oprechte zaak.

Met vriendelijke groet Jim.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 03 okt 2020 19:21

Hoe komt het dat de kinderen op de hoogte zijn van de financiele problematiek tussen de vader en de moeder? Onafgezien van het feit dat de vader hier in de fout gaat, zijn dat toch geen onderwerpen om te bespreken met de kinderen?

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 03 okt 2020 20:42

Wat staat in het vonnis
Niet betalen alimentatie is strafbaar art 391 bis strafwetboekhttp://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.p ... 39#p420939
Bijzondere kosten omschreven bij niet betaling GDW sturen of terug naar familierechtbank.

Hoe oud zijn de kinderen.

Wat de schulden betreft - indien valselijk afgesloten daarvoor de nodige aangiften doen bij politie is evenzo strafbaar.
Hoe kan hij aan de rekening van moeder?

Reclame

jim13
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 okt 2020 16:57

7713 de kinderen zijn ook op de hoogte van de slagen en verwondingen die de vader heeft toegediend aan hun mama,ze stonden er bij toen ze 3 gebroken ribben kreeg.
Ook toen hun vader hun spaarpotje ledigde om op café te gaan.

jim13
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 okt 2020 17:08

Eylis,
Hoe zeg je aan een kind dat het naar zijn vader moet als het zelf zegt dat het er niet proper en dat er niets leuks gebeurt.
Moest ik als vader en mijn kinderen maar om de 2 weken zien dan zouden ze in de watten gelegd worden.
En leuke dingen kosten geen geld.
Maar ik versta dat je er vragen bij stelt.
het ander bericht dat begint met 7713 is ook voor u,om maar een idee te geven van de zaak.

jim13
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 okt 2020 17:16

Franciscus,
De kinderen zijn 8,15 en 18.
Voor die van 18 heeft hij nog nooit betaalt enkel voor de 2 kleinste.
En wat de rekening betreft,hij nam haar bankkaart en zette het gewoon over.
En tegenspraak dulde hij niet en als vrouw van 50kg tegen een man van 105kg dat is niet gemakkelijk.

Terug naar “Echtscheiding”