Onderhouds

Rataplan74
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Onderhouds

#1 , 30 sep 2020 13:55

Dag beste,
Ik betaal nu al 18j onderhoudsgeld voor mijn 3 kinderen,men jongste studeert nog,men middelste heeft een jaar gewerkt en is terug beginnen studeren en men oudste is 23j en authistisch.
Voor de middelste heb ik een jaar niet betaald,maar nu hij weer wil naar school gaan eist ze weer alimentatie voor hem,ben ik nu te weten gekomen dat ze voor mijn autist zoon 509€ krijgt van de staat,maar ze zegt dat ik moet blijven betalen omdat ze geen kindergeld meet heeft voor hem
Ik weet het niet meer!ik wil ook eens aan een leven beginnen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 30 sep 2020 14:22

Strikt genomen betaalt u voor een kind geen onderhoudsgeld meer vanaf het ogenblik dat hij/zij een volwaardige betaalde baan aanvat. Dat hij/zij na een tijd beslist weer te gaan studeren, is een persoonlijke keuze die dan ook persoonlijk opgelost moet worden. Een tweede argument is dat het meerderjarge kind zélf de aangevatte baan heeft verlaten en uiteraard geen kindergeld meer ontvangt, u bent dus niet onderhoudsplichtig. Hij/zij is zelfstandig. U zou wel een vriendelijke geste kunnen doen en bijvoorbeeld voorstellen dat u de helft van de inschrijvingsgelden en studieboeken zal sponsoren. Dat is al heel genereus. Jongeren die dit (ietwat kronkelige) parcours volgen, moeten echt wel zelf een financiele inspanning leveren. Als de andere ouder het niet wenst te begrijpen: meldt haar dat indien dit aangevat dient te worden voor een rechter, er zéér weinig kans is dat ze in het gelijk wordt gesteld.

Franciscus
Berichten: 38607

#3 , 30 sep 2020 15:43

En wat staat er in het vonnis van 18 jaar geleden? U hebt sowieso gezag co-ouderschap wat betreft de beslissingen over minderjarige kinderen.
Hoe komt dat u niet weet dat er een vergoeding is voor uw autistische zoon?

Reclame

Rataplan74
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 sep 2020 17:18

Er is geen Co ouderschap omdat ik internationaal chauffeur ben,van mijn oudste zoon weet ik van die staatsteun maar recent,ik weet wel niet hoelang ze die al jrijgt

Terug naar “Echtscheiding”