Inventaris meubelen na meer dan twee jaar?

AnneT
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Inventaris meubelen na meer dan twee jaar?

#1 , 28 sep 2020 11:53

Hallo,
Mijn Ex en ik wonen al meer dan 2 jaar gescheiden en zijn al meer dan een jaar gescheiden door de rechtbank.
We hadden allebei twee en een half jaar geleden het gemeenschappelijke huis verlaten; we hadden het meubilair gedeeld - maar er werd niets over geschreven. De woning is inmiddels verkocht, het geld ligt bij de notaris die in dienst is van de V&V.

Maar de V&V is geblokkeerd en vertraagd door mijn ex.
Hij dringt aan op een inventarisatie van de twee huidige appartementen, maar stelt deze inventarisatie al een jaar uit (hij zegt ziek te zijn, de afspraak is afgezegd en de volgende afspraak is afgezegd vanwege Corona).
Ik heb gehoord dat de inventarisatie het uitgangspunt is voor verdere V&V. Dus hier gebeurt niets.

Moet er in ieder geval een inventarisatie plaatsvinden? Na zo'n lange tijd? Kan dat niet schriftelijk worden gedaan?
Zijn er deadlines?
Mijn ex heeft nooit gezegd waarom hij de inventaris van meubels etc. wil of dat hij een meubel mist en het wel zou willen ...

Ik ben nu hertrouwd en mijn nieuwe man is bij mij ingetrokken. Hoe kan hier bij een inventarisatie rekening mee worden gehouden?
Natuurlijk heeft mijn nieuwe echtgenoot zijn eigen spullen meegenomen (boeken, kleding, gereedschap, meubels ...)!

Ik zou heel graag de financiën eindelijk opsplitsen, maar dit lijkt een verhaal zonder einde.

Bedankt voor hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 sep 2020 12:31

Wie of wat is V&V?

bosprocureur
Berichten: 6858

#3 , 28 sep 2020 12:36

Vereffening en Verdeling ?

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 28 sep 2020 12:37

Vrij en Vrolijk?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

AnneT
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 sep 2020 12:52

idd Vereffening & Verdeling.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 28 sep 2020 16:31

Schrijf dat dan

Terug naar “Echtscheiding”