afstand school - huis

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

afstand school - huis

#1 , 24 sep 2020 22:28

Hallo,

Week/week regeling is hier niet mogelijk omwille van de afstand school - woning papa. Papa kan door de afstand niet 2x/dag op en af rijden ook niet in combinatie met zijn werk en zijn andere kindjes. Ik woon in hetzelfde dorp als waar X naar school gaat, papa is verhuisd als zoon al naar school ging.

De huidige regeling is nu:
week 1: dinsdagavond en donderdagavond (woensdag en vrijdag naar school brengen)
week 2: dinsdagavond en vrijdagavond + weekend (woensdag en zondagavond brengen.

de afstand enkele rit is 40 km.

Nu klaagt X al vanaf 3de kleuter dat hij de afstand en de lange autorit niet leuk vindt en eigenlijk niet meer wil doen, maar hij wil ook zijn papa niet minder zien. Ik heb reeds m'n werk aangepast en m'n hobby opgezegd in week 2 waardoor X een langere periode bij z'n papa is.
Papa wil X zelf laten beslissen of hij nog komt of niet maar ik vind de leeftijd daarvoor nog te jong, hij wordt 8 jaar.
Ik heb altijd de frustraties van X dat hij niet meer op en af wil, files etc, laat thuis en enkel nog eten om dan de volgende ochtend alweer te moeten vertrekken.

Ik heb er zelf geen weet van, maar zijn er afstanden bepaald wat nog als acceptabel aanvaard wordt voor de afstand school/woning.

Ik weet ook dat ik in principe week/week kan eisen, maar dan zit X nog meer in de auto en kan hij in die week geen hobby's hier doen in het dorp. Papa vindt de afstand te ver om X te voeren in het weekend voor zijn hobby's en in de week krijgt hij dat niet geregeld.

Ik vind de huidige regeling niet meer goed voor X, het continu wisselen etc - maar ik sta wat bloc. Er is geen mogelijkheid om hier aanpassingen aan te doen, tenzij ik naar de rechtbank stap.
Want dan vrees ik dat rechter mss de school in het midden zal verplaatsen.
Iemand hier ervaring mee, alsook met de beslissing naar het op en af rijden -40km - of dit ok is?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 25 sep 2020 14:51

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een rechter zelf een school zal kiezen die tussen de beide woningen ligt. Dat zou indruisen tegen het recht op vrije schoolkeuze. Het probleem situeert zich wel in de beslissing van de vader om veel verder te gaan wonen. Als u er echt niet uitgeraakt is het misschien zinvol om onder leiding van een relationeel/sociaal bemiddelaar eens de mogelijkheden samen te onderzoeken. wellicht komt er zo een werkbare oplossing uit de bus.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”