Regeling met nieuwe vriendin ex

Enne1406
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Regeling met nieuwe vriendin ex

#1 , 22 sep 2020 10:42

Hoi ,
Even situatie schetsen: ik ben al 5 jaar gescheiden. Regeling met mijn ex is steeds goed verlopen. Hij werkt s'nachts waardoor onze dochter meestal bij mij is. Nu heeft mijn ex een nieuwe vriendin en wil mijn ex dat onze dochter meer bij hen blijft slapen ( ze is dan s'nachts alleen bij die nieuwe vriendin).
Ik zou er geen probleem mee hebben, maar nu komt het: die nieuwe vriendin heeft ook een zoon die nooit bij haar (mag) blijven slapen. Er is reeds meer als een jaar een slaapkamer voor hem ingericht maar die jongen gaat elke nacht bij zijn vader slapen. Ik vind dit raar en heb uitleg hierover gevraagd aan mijn ex. Hij zegt dat dit een privé kwestie is en ik dus geen zaken mee heb.
Wat doe ik hier mee? Kan ik via een advocaat duidelijk krijgen ivm haar regeling met haar zoon? Ik durf mijn dochter niet met een gerust hart bij die vriendin achterlaten.....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 22 sep 2020 11:25

U hebt inderdaad geen zaken met een kind waar u geen band mee hebt. Er zijn genoeg "normale" redenen waarom dit is.

Enne1406
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 sep 2020 11:41

Als het een normale reden is, kan deze dan toch ook gewoon vermeld worden denk ik dan.
Ik gun mijn dochter zeker extra tijd met haar papa, maar zolang hij hier geheimzinnig over doet, blijf ik bij mijn standpunt.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 22 sep 2020 15:18

U hebt inderdaad geen zaken met een kind waar u geen band mee hebt.
De nieuwe vriendin heeft anderzijds ook geen uitstaans met de dochter ...

Waarom zou ze er moeten blijven slapen, als vader toch de ganse nacht weg is :?:
Lijkt me dat er dan betere momenten zijn waarop ze daar kan blijven.

ongelukbelaagd
Berichten: 516

#5 , 23 sep 2020 10:55

Bekijk het vanuit een andere hoek.
Uw ex zou dit toch niet voorstellen, als uw dochter niet veilig zou zijn?

Terug naar “Echtscheiding”