Vader komt omgangsregeling niet na + alimentatie moeder

SugaZ
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vader komt omgangsregeling niet na + alimentatie moeder

#1 , 11 sep 2020 06:26

Sinds begin 2020 is er een omgangsregeling die door de vader niet wordt nageleefd. Er is gezamenlijk ouderlijk gezag.
Regeling is 1 weekend op 2 bij vader en de helft van de vakanties. Vrijdag van school halen en zondag terug bij moeder afzetten en enkel overnachting als kind het wil. Overnachting is er nooit geweest!
De vader heeft alle contact met mij de moeder verbroken geblokt. De kids 10 en 15j. Hebben hun eigen gsm, de communicatie gebeurt rechtstreeks.
De kinderen willen liever niet omgaan met hun vader.
Gezien de vader de oudste bont en blauw sloeg in het bijzijn van de jongste (om voorbeeld te stellen) Gezien de vader alles oplegt en geen respect heeft voor de wensen/gevoelens van de kinderen zijn de jongens niet geneigd om erheen te gaan.
De oudste heeft geen omgangsverplichting.
De vader stuurt een bericht naar de jongste ' zal ik je komen halen?', kind zegt 'neen' en de vader komt niet.
Klaar is kees!
Ik zou graag hebben dat de vader aan zijn relatie werkt met zijn kinderen en dat de kids wel naar hun vader gaan.
In het begin heb ik mijn jongste bijna gedwongen om te gaan maar hij kwam terug met migraine, koortsblaas, nachtmerries.. dan ben ik gestopt.
De jongste is autistisch met ADHD,
De oudste heeft ADHD.
Hebben beide sport en muziek activiteiten buiten school.
Plus psychologische hulp nodig nav wat ze met hun vader meemaken, ...
Ik ben in januari terug moeten beginnen werken nav scheiding in 4/5de regime maar dit is te zwaar voor mij.
Ik zou minder uren moeten werken om alles alleen aan te kunnen, dat vergoedt niemand!
Mijn vragen zijn:
1. Kan ik (tijdelijk) alimentatie vragen voor mezelf?
2. Hoe kan ik alleen ouderlijk gezag verkrijgen?
3. Hoe kan ik er toch voor zorgen dat hij zijn vaderplicht toch correct nakomt met respect voor zijn kinderen?
Ja een hele boterham :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 11 sep 2020 12:00

Familierechtbank - afdeling jeugdrechtbank.
Zijn van alle feiten de nodige PV's opgesteld elke maal als omgangsregeling door vader niet wordt nageleefd . Zal vermoedelijk slechts een melding zijn gezien het wettelijk geen verplichting is om kinderen te komen halen.
Wordt er alimentatie betaald voor kinderen door vader ?

SugaZ
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 sep 2020 04:54

Ja telkens een melding gemaakt.
Vader betaalt alimentatie.
De dagen dat ik thuis moet blijven om voor mijn ziek kind te blijven krijg ik geen loon voor ook niet.
Voor januari 2020 werkte ik 6jaar lang 2d/w, dit om meer aanwezig te zijn voor de kinderen. Sindsdien is de jongste veel minder ziek. Nu moet ik plots 4/5de gaan werken om de basiskosten te kunnen dekken.
Ik ben naar deze provincie verhuisd voor mijn ex. Ik heb hier geen familie.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38603

#4 , 17 sep 2020 21:03

Staat er iets in het vonnis van wie brengt en wie haalt?
Als u meer tijd moet besteden of wegens 'moeten' thuisblijven zijn die kosten voor hem. Maak dat duidelijk.

Terug naar “Echtscheiding”