Terugbetaling aan verkeerde ouder

Nightforce
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Terugbetaling aan verkeerde ouder

#1 , 03 sep 2020 08:58

Korte situatieschets:
1.Vonnis scheiding (onderhoudsgeld kinderen en extra kosten kinderen) zegt dat ik alles betaal en pas na aftrek van studiebeurzen etc een deel kan terugvragen aan andere ouder.

2.Voor einde schooljaar (juni 2020) verrekening schoolrekening van kind (betaald door mij van mijn bankrekening), alle schooldocumenten ingevuld door mij, brief gekregen met tegen xxdatum betalen wij u (aanzienlijk bedrag) terug.

3. Informatie bij school gevraagd want nog niets op rekening gezien. Blijkt dat school terugbetaald heeft op rekening van andere ouder (bevestigd op mail door school), die op een of andere manier hun rekeningnummer in schooldossier kunnen zetten heeft en zogezegd niets weet van dat bedrag.

Mijn vragen nu:
Wat kan ik doen om mijn geld terug te krijgen?
Kan ik hier voor klacht indienen tegen andere ouder (met regeling vonnis als backup)?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 03 sep 2020 12:11

Als de school hier een fout heeft gemaakt door het rekeningnummer te wijzigen zonder uw toestemming, zijn zij verantwoordelijk en moeten zij het maar oplossen, dat wil zeggen u terugbetalen en dan maar zien dat ze het terugkrijgen van de andere ouder.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 sep 2020 15:10

Dus best een aangetekend schrijven naar school waarin u per omgaande het nog steeds niet gestorte bedrag verwacht.
Stel hen tevens in kennis dat vanaf de AS de wettelijke intrest op het bedrag van toepassing is.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”