Scheiden na 2 jaar huwelijk (met derdelander)

jonashendrickx
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Scheiden na 2 jaar huwelijk (met derdelander)

#1 , 23 aug 2020 08:11

Ik ben sedert augustus 2018 getrouwd met een derdelander. Echter heb ik gekozen om te scheiden nadat zij iets meer dan een maand geleden haar kind had geslagen met een kleerhanger tot ze aan het bloeden was. Echter heb ik hier gisteren pas een melding van gemaakt bij de politie omdat ik het niet kan vergeten.

Omdat ik zelf toch een kinderwens heb wens ik daarom ook te scheiden, omdat je bij zo iemand uiteraard geen kinderen wil.

Zij zou in Belgie kunnen blijven na 3 jaar huwelijk (nog 1 jaar te gaan dus). Echter lijkt het dat ze nu de tijd aan het rekken is om een advocaat te zoeken voor partneralimentatie berekening. Ik heb gezegd dat ze van mij alle meubilair (inclusief wasmachine, tv, droogkast, vriezer) mocht houden ter waarde van 3000-5000 EUR. Met daarbovenop 200 EUR per maand. Zelf verdient ze nu gemiddeld 1450 EUR netto.

Heeft zij degelijk recht op alimentatie? Het is ook niet dat mijn voorstel onredelijk is. Maar zij wilt dan degelijk eerst horen van de advocaat op hoeveel ze recht heeft. Nu had ik begrepen dat als er geweld was in het gezin dat alimentatie recht weg viel. Maar zij sloeg haar eigen dochter tot deze aan het bloeden was, en niet mij.

Ook had ik aangeboden om 2500 EUR in equity in het huis dat ze mocht houden, wat ook niet slecht is na amper 2 jaar huwelijk.

Zelf verdien ik 3400 EUR netto in Luxemburg sedert 1 juli 2020, hiervoor zat ik rond 2300-2400 EUR met bedrijfswagen. Maar hier is ook al gauw 1500-2000 EUR van weg naar huur in Luxemburg City. Dan moet ik ook nog eens mijn wagen gaan afbetalen.

Iemand raad?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding