Huis gekocht: Uit elkaar met ongelijke verdeling

smoutebol
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huis gekocht: Uit elkaar met ongelijke verdeling

#1 , 27 jul 2020 22:42

Hallo,

Ik heb even een vraag waarop ik niet meteen het antwoord kan terugvinden.
In 2018 kochten mijn ex en ik een woning van 470 000 euro. Mijn inbreng was 10 000 euro en die van mijn ex 210 000 euro. Samen hebben we 250 000
euro geleend.
De aankoop is met akte vastgesteld in ongelijke delen. Ik ben voor 28,72 procent eigenaar en mijn ex voor 72,28 procent.

Het huis wordt binnenkort te koop gezet maar indien het niet verkocht kan worden voor 470 000 euro vraag ik me af hoe het verlies of winst wordt geregeld?

Bvb het huis wordt verkocht voor 450 000 euro. neemt dan eerst de bank de resterende hypotheek die erop rust en worden de ongelijke delen verdeeld over het resterende bedrag? Er is geen onderhandse schuldbekentenis getekend bij aankoop tussen ons.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 28 jul 2020 16:08

Van de verkregen prijs gaan alle schulden en kosten af (lening, wederbeleggingsvergoeding, makelaar, lichten hypotheek, ...). Wat overblijft wordt uitgekeerd volgens de in uw akte opgenomen percentages.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”