eis bij lek door ex

Cindynies
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

eis bij lek door ex

#1 , 24 jul 2020 11:25

Mijn ex is vorig jaar begin maart verhuisd naar een huurhuis. Ik woon nog in het huis met de kinderen (dat staat te koop). Ik betaal de lening alleen verder af, incl de woningverzekering. In juni had ik een lek (lekdetectie laten doen, verzekering op de hoogte gebracht, lek werd gerepareerd, kortom alles geregeld). De verzekering keerde een bepaald bedrag uit. Het dekte de kosten ruimschoots omdat we het op een andere manier, zonder breekwerk, konden oplossen. Mijn ex heeft achter mijn rug de verzekering opgebeld alsook de aannemer die het lek is komen repareren. Van arrogantie gesproken...
Nu eist mijn ex de helft van het kleine bedrag dat ik over hield van de verzekering WANT zo redeneert hij: ik heb daar recht op want ik heb de jaren daarvoor ook altijd mee de verzekering betaald.
Kan hij dit zomaar eisen?? Ik ben benieuwd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 jul 2020 11:40

Is zij nog gedomicilieerd in de woning?

Cindynies
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jul 2020 11:46

nee, buiten het feit dat het huis nog van beiden is, heeft hij niks meer met het huis te maken, de EOT is al lang uitgesproken

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 24 jul 2020 12:49

nee, buiten het feit dat het huis nog van beiden is, heeft hij niks meer met het huis te maken, de EOT is al lang uitgesproken
dan lijkt mij het erop dat hij niks meer kan eisen

mocht de scheiding nog recent zijn en er was niks uitgesproken, was het een ander verhaal

Terug naar “Echtscheiding”