niet naleven eot - studiekeuze

davidbowie
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

niet naleven eot - studiekeuze

#1 , 04 jul 2020 12:18

in onze EOT staat dat mijn zoon tot het einde van het middelbaar op het college naar school zal gaan, ASO, nu wil mijn zoon en de mama dat hij vanaf volgend schooljaar (5de middelbaar) naar een andere school (in dezelfde gemeente) gaat en TSO gaat volgen. Kan ik dit verbieden als ik wil dat hij ASO blijft volgen ? Als dit niet wordt nageleefd, dan moet ik andere overeenkomsten in EOT ook niet meer nakomen (oa betaling alimentatie?)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 jul 2020 12:34

Je kan een kind niet dwingen te studeren in een bepaalde richting die niet zijn zin is.

Arwen
Berichten: 46

#3 , 05 jul 2020 15:08

Een schoolloopbaan verloopt niet altijd hoe je het wenst. Meestal moet je je verwachtingen (als ouder) bijsturen in het belang van het kind. Wat is het advies op zijn rapport? Neem contact op met het CLB en bekijk wat het beste is voor uw zoon: mss is dat ASO, mss is dat TSO?
TSO is niet minderwaardig aan ASO. Het is anders. In TSO heb je praktisch technische richtingen en theoretisch technische richtingen, waar je ook kan mee verder studeren.
Kijk eens op studiekiezer voor info over de verschillende richtingen: https://www.onderwijskiezer.be/v2/secundair/index.php

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”