corona en opvang

Kloek
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

corona en opvang

#1 , 28 jun 2020 18:49

door de corona/einde school zet mijn ex mijn kind in een opvang voor de hele dag, ook tijdens mijn periode.
ik krijg het via mijn werkgever niet klaar om meer vrij te krijgen. wat nu ?

vonnis staat duidelijk welke dagen hij bij mij dient te zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 28 jun 2020 19:10

Misschien lees ik het verkeerd, maar het kind zit in een opvang en u kan geen vrij krijgen? Wat is het probleem dan juist?

Kloek
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jun 2020 21:35

het kind hoort bij mij te zijn vanaf morgen 12u tot de avond. maar als ik hem vroeger ga halen volgen er boetes van de opvang. geen probleem mee om die te betalen als het moet, maar ze sprak al van jammer dan zie je hem niet tot het weekend.

noch opvang nog ex kan toch mijn omgang ontzeggen? kan een opvang weigeren mijn kind mee te geven onder het mom van de corona maatregelem?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 28 jun 2020 21:38

Neen,
Ouders zijn niet onderhevig aan die beslissing. Trouwens het is uw ex die kind in opvang plaats dus ook de kosten voor hem. Niet voor u. Maar dan moet u wel in uw periode zorgen voor het kind. Wat u doet is uw zaak.
U neemt het afschrift vonnis mee naar opvang en laat dit lezen - geef desnoods een kopie af.
U hebt met opvang geen overeenkomst vermoed ik dus kunnen ze uw kind zomaar niet bijhouden.

Kloek
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 jun 2020 02:53

wat dan als de opvang de boete op legt? gewoon naar ex sturen ?
uiteraard zorg ik voor kind in mijn periode. ex steekt er gewoon voor het minste een stokje voor en is uit op een weekend regeling om de 14dagen’

Terug naar “Echtscheiding”